Hier bij ons is het volkomen normaal om als vrouw in een fast food restaurant een lekkere grote burger te bestellen en die met smaak op te eten. Je trekt je mond open zo ver als nodig en hup, geen probleem. We maken ons enkel zorgen over calorieën, gebrek aan groentjes en niet te veel morsen. Maar dat is wel even anders in Japan.
Daarom komt de populaire Japanse burgerketen Freshness Burger met een nieuwe verpakking voor de burgers, namelijk de Liberation Wrapper. De verpakking heeft op de buitenkant namelijk een vrouwen mond en hals staan, waardoor vrouwen die voor hun gezicht kunnen houden en achter die verpakking ongegeneerd hun mond ver open kunnen trekken om die burger op te eten. Sinds ze de nieuwe verpakking gebruiken zijn er heel wat meer vrouwen die de burgers ook eten. Er is een stijging van maar liefst 213% in de maand waarin deze verpakking uitkwam! Voorheen werden de grote burgers vooral gegeten door mannen, ook al waren ze erg lekker en konden de vrouwen de smaak ook waarderen.
Te gek voor woorden? Of een perfecte marketingstunt?
Bron: foodbeast