• nl Nederlands
  • en English
AVO Magazine - One click closer to Japan
  • Home
    • Wat is AVO Magazine?
    • About us (日本語)
    • Over: 7 Nieuwe Muziekvideo’s Die Je Moet Zien
    • AVO Magazine Podcast
    • AVO Magazine presents
    • Word lid van AVO Magazine’s Discord Server
    • AVO Magazine zoekt jou!
    • Nieuws Insturen naar AVO Magazine
    • Support AVO Magazine
    • Contact
  • Nieuws
    • AVO Magazine
    • Muziek Algemeen
      • Curtain-raiser
      • Muziek Nieuws
      • Muzikaal Tussendoortje
      • Weekly MV
    • Evenementen
      • Conventie en Beurs Aankondigingen
      • Tentoonstelling Aankondigingen
      • Muziek Aankondigingen
      • Overige Aankondigingen
  • Verslagen
    • All
    • Anime Evenementen
    • Japan Evenementen
    • Muziek Evenementen
    • Overige Evenementen
    © The 5.6.7.8's

    Liveverslag: De Garage Rock Queens The 5.6.7.8’s Keren Terug

    MELT-BANANA © A-ZAP Records

    Uit je schil gaan met Melt-Banana in Nottingham’s Rescue Rooms

    © NECRONOMIDOL

    Liveverslag: NECRONOMIDOL in Boston Music Room in Londen

    BRIDEAR ©︎ Zest

    Liveverslag: BRIDEAR en Season Of Ghosts in Camden Underworld in Londen

    © cali≠gari / 客室ノイローゼ

    Liveverslag: De 10.000 stappen van cali≠gari

    JILUKA © DPR JAPAN

    Het sterke slotevenement van eerste HYPER JAPAN ONLINE met JILUKA

    my-hero-academia-the-ultra-stage-detail

    Levert de 2.5D My Hero Academia Stage Play een Plus Ultra-ervaring?

    Nano ©  HoriPro Inc

    Geen gebrek aan plezier terwijl Nano rockt op HYPER JAPAN ONLINE

    FAKY © avex music creative Inc.

    Niets ‘fake’ aan FAKY bij de HYPER JAPAN ONLINE Show

    Trending Tags

      • Anime Evenementen
      • Japan Evenementen
      • Muziek Evenementen
      • Overige Evenementen
    • Reviews
      • All
      • Boek Reviews
      • Film Reviews
      • Game Reviews
      • Muziek Reviews
      • Overige Reviews
      • Product Reviews
      • Series Reviews
      Product Review: Pigeon – Microwave Shortcake

      Product Review: Pigeon – Microwave Shortcake

      Goodbye Eri/SAYONARA ERI © 2022 by Tatsuki Fujimoto/SHUEISHA Inc.

      Zou je hallo moeten zeggen tegen ‘Goodbye, Eri’? — Bite-Sized Review(s)

      "Love Like the Falling Petals" © Toho Studios/Netflix

      Love Like the Falling Petals: Sakura, jonge liefde en drama

      Heterogeneous Andead © WormHoleDeath

      CD Review: Heterogeneous Andead – Chaotic Fragments

      Jujutsu Kaisen

      Jujutsu Kaisen 0: Is de prequel-film een ​​zegen of een vloek?

      Product Review: Heart – Disney Princess Pudding

      CD cover for "Scarlet Holliday" - MONO

      CD Review: MONO – Scarlet Holliday

      © 2021 STUDIO CHIZU

      Is Belle een Schoonheid om te Aanschouwen? Een Filmrecensie

      Product Review: Kracie – DokiDoki Slime

      Product Review: Kracie – DokiDoki Slime

      Trending Tags

        • Boek Reviews
        • Series Reviews
        • Film Reviews
        • Game Reviews
        • Muziek Reviews
        • Product Reviews
        • Overige Reviews
      • Interviews
        • All
        • Artists
        • Cosplayers
        • Muzikanten
        • Overig
        © ZEROSHIKI

        AVO Magazine Interview: 6 vragen aan ZEROSHIKI

        Van links naar rechts: Hideki (gitaar), Reona (zang/gitaar) and Tenji (bas) © Dazedgarden

        AVO Magazine Interview: 6 vragen aan Dazedgarden

        © TRILL-DAN

        AVO Magazine Interview: 6 vragen aan TRILL-DAN

        © TEN-SIN [テンシン]

        AVO Magazine Interview: 6 vragen aan TEN-SIN

        © Get Your Genki Records

        AVO Interview: Even bijkletsen met Christian Preiss van Get Your Genki Records

        BRIDEAR ©︎ Zest

        AVO Magazine Interview met BRIDEAR: “De kern van BRIDEAR is nu echter sterker voelbaar dan voorheen”

        Re:O | Photography by Shay Lin

        AVO Interview: Maak kennis met singer-songwriter Re:O

        Kai © Esprit D'Air | Photography bye Alex Kie

        AVO Interview: Van concept tot podium met Kai van Esprit D’Air

        HIRΦNO KAMINOSE ©︎ Photography by Litchi

        Het doek gaat op voor HIRΦNO KAMINOSE

        Trending Tags

          • Artists
          • Cosplayers
          • Muzikanten
          • Overig
        • Staff picks
        • Colofon
        • Contact
        No Result
        View All Result
        • nl Nederlands
        • en English
        No Result
        View All Result
        AVO Magazine - One click closer to Japan
        No Result
        View All Result
        Home Reviews Muziek Reviews

        CD Review: Arlequin – Near Equal

        Shizu by Shizu
        6 februari 2015
        Reading Time: 5 mins read
        A A
        0
        CD Review: Arlequin – Near Equal
        Share on FacebookShare on TwitterShare on RedditShare on LINE

        アルルカン(Arlequin), nog een splinternieuw Visual Kei bandje die ontstaan is rond oktober 2013 en bestaat uit zanger Aki, gitaristen Nao en Kuruto, bassist Shouhei en drummer Tamon. Ik kende ze al wat langer en hun singles klonken interessant. Tegen mijn verwachting in brachten ze al snel een eerste album uit: ニア・イコール (Near Equal). Deze kwam op 12 november vorig jaar in de Japanse muziekwinkels te liggen. Ik heb zelf een kopie weten te bemachtigen en graag deel ik mijn ervaringen met jullie! Ben erg benieuwd wat zo’n jong bandje van plan is!

        arlequinDe tracklist voor dit eerste album:

        01. 暁(Akatsuki)
        02. Eclipse
        03. Missing
        04. ヒマニマヒ (Himanimahi)
        05. 墓穴 (Hakaana)
        06. 像 (Zou)
        07. Alive
        08. あの窓に教わった事(Ano mado ni osowatta koto)
        09. カレイドスコープ (Kaleidoscope)
        10. ステラ (Stella)
        11. clepsydra

        Een rustig gitaarspel hoor ik als ik Akatsuki een paar seconden aan heb, maar al gauw komen bas en drum erbij. Een aangenaam ritme als intro waar even later zang bij komt. Het blijft gek genoeg nog een beetje rustig voor deze band. Het refrein klinkt fijn in de oren en ik zou graag mee willen zingen. Hetzelfde ritme komt vaak terug, wat een mooie eenheid creëert. Gek genoeg geen solo, maar dat is misschien ook wel beter bij dit nummer. Het eindigt met weer hetzelfde ritme. Een goed openingsnummer voor een album, het is een soort opwarmertje.

        De rust wordt al snel verbroken door de eerste seconden van de scream van Aki in het tweede nummer Eclipse. De Arlequin kenners zullen dit herkennen als de eerste PV die ze uit hebben gebracht. Een snel ritme met krachtige gitaren en hier en daar prachtige screams houden je wakker. En dan is daar het refrein waar Aki zijn zangkunsten weer showt. Al snel volgen, jaja, 2 solo’s! Na de solo’s volgt een soort dance mix wat niet slecht klinkt erbij. Nog even wat rust en de band knalt het liedje naar de laatste seconde van dit liedje.

        Ook bij het volgende nummer is geen intro, het begint gelijk hard en Aki’s soms wat rare stem begint woorden te screamen. En dit is niet voor eventjes, dit is tot het refrein. Wat ik erg fijn vind in missing is het drumwerk van Tamon, vooral tijdens de coupletten klinkt het leuk. Iets over de helft heb je een soort van bridge die heel lekker voelt om mee te headbangen (Op de Japanse manier dan) Nog eventjes het refrein en wat gaaf instrumentaal werk en dan is het klaar.

        De eerste seconden van Himanimahi  speelde af en ik was opeens heel erg stil. Dat intro vond ik supergaaf klinken! In het eerste gedeelte van het couplet klonken de gitaren lekker zwaar en och, wat hou ik daarvan! Al snel na het mooie gezang volgde de fijn klinkende screams van Aki, heerlijk! Het refrein heb ik niet veel over te zeggen behalve dat het prima klinkt. De zware gitaren gaan door tot er weer een lekker headbang stuk is en bijpassend komen de screams daarna weer terug. En als kers op de taart een lange uithaal van Aki op het einde.

        Hakaana, eentje die in de zomer voor het album uitkwam begint met een lekker ritme waarop je gewoon moet headbangen. Dit ritme gaat door in de coupletten, bereid je nek dus maar voor. Gelukkig kan je nek eventjes rusten in het refrein. Wat me ook opvalt is dat ik de bas goed hoor in het refrein. Dat mag ook wel eens! Al zingend begint even later een solo en daarna volgt er nog één! Die laten hun kunsten wel zien zeg! Je nek is trouwens nog niet klaar, het eindigt namelijk met nog meer headbangen. Heerlijk ritme ervoor!

        Soort van dance geluidjes en Aki die de woorden pratend zegt, daar begint Zou mee maar al gauw volgen de screams van Aki en weer die perfecte ritmes voor headbangen. En niet te vergeten de gitaren die een leuk ritme tussendoor maken. Het refrein laat eventjes op zich wachten maar al gauw heb ik zin om rond te springen en ‘’lalala’’ mee te zingen zodra deze begint. Het gestotter wat even later plaatsvindt, is een perfecte toevoeging aan dit nummer. En zoals verwacht headbangen we gewoon maar door, mijn nek heeft nu wel rust nodig!

        De dance geluidjes zijn nog groter en duidelijker in het intro van het volgende nummer en tevens de PV van het album, Alive. Al snel komen de gitaren er doorheen en verdwijnen de geluidjes op de achtergrond. De zang is dit keer in de meerderheid en het geheel van het nummer is wat rustiger. Iets over de helft keren de dance geluidjes terug wat een rustige sfeer creëert. De solo volgt hierna die zeer kort is naar mijn mening. Net als in voorgaande liedjes wordt nog even wat zang en instrumentaal geshowd aan het einde.

        En de dance,geluidjes gaan gewoon door, dit keer heeft het intro een ritme waar mijn heupen echt een beetje beginnen te bewegen. De gitaren stoppen ermee en een fijn bas/drum ritme opent het liedje Ano mado ni osowatta koto.  Even later komt het heupswingende ritme terug en uiteindelijk het refrein wat totaal anders klinkt dan de rest. Hier en daar komen de geluidjes terug en ook het geluid van een piano waar alleen dan nog de zang klinkt. Een zeer korte solo volgt en daarmee is het liedje zo goed als afgelopen.

        Voorgaande liedjes waren rustiger en Kaleidoscope zorgt dat de rust verder gaat. Een pianoritme klinkt, dat even later nagedaan wordt door de gitaren. Het lijkt eventjes alsof het nummer weer wat harder opgaat, maar dit maakt al snel een draai. Het blijft gedurende de coupletten vrij rustig. Net voor de helft van het nummer gooit de band er wat andere ritmes in en bereid zich zo voor op het gitaarsolo gedeelte. Alleen valt de drum hierbij erg op. Een pianoritme doet de instrumenten stil vallen. De stilte wordt verbroken door Aki en alles begint weer te spelen als mooi einde.

        De band heeft genoeg van de stilte want het harde slagwerk van Tamon verbreekt alles, je schrikt wakker en Stella begint. Na het slagwerk een lieflijk ritme waarna al gauw screams klinken, maar de zang is in de rest van het liedje wel rustig. In de bridge voor de solo vervangen pianoklanken de rustige zang en dan volgt een mooie rustige solo. Daarna bouwt de muziek zich weer op en een laatste keer knalt de band je omver.

        Ik hoor regendruppels als ik het laatste nummer van het album start, clepsydra. De druppels worden vergezeld door een pianoritme en de zang. Een gitaarsolo klinkt en wat in het begin gehoord werd, komt weer terug, maar dit keer door wat drums en een bas  op de achtergrond die langzamerhand sterker worden. In de buurt van het refrein komen ook nog de gitaren erbij en het klinkt echt als een afscheidslied. Het lijkt net alsof er tranen ontstaan bij mij. Ik voel een mooi verhaal verteld worden hier.

        arlequin_band

        Voor een eerste album is Near Equal een prachtstuk. De harde nummers die ik van de band ken komen er in voor. Inclusief oude bekende en nieuwe verrassingen. Ook heeft de band zich bewezen met de rustige nummers, dat kunnen ze zeker. Hou je oog op deze band, ze hebben veel in hun mars. Als het in je smaak valt natuurlijk..

        Cijfer: 95/100

        Tags: 2015Visual Kei
        RECLAME
        Shizu

        Shizu

        Nothing can beat my love for Japan ♥

        Related Posts

        Product Review: Pigeon – Microwave Shortcake
        Product Reviews

        Product Review: Pigeon – Microwave Shortcake

        by Yuki
        4 mei 2022
        0

        Pigeon - Microwave Shortcake - Uitgebreid Prijs: ± €9 Extra benodigdheden: Magnetron, Kom, Lepel, Garde, Gekarteld Mes, Rek, 100 ml Melk...

        Read more
        Goodbye Eri/SAYONARA ERI © 2022 by Tatsuki Fujimoto/SHUEISHA Inc.

        Zou je hallo moeten zeggen tegen ‘Goodbye, Eri’? — Bite-Sized Review(s)

        28 april 2022
        "Love Like the Falling Petals" © Toho Studios/Netflix

        Love Like the Falling Petals: Sakura, jonge liefde en drama

        22 april 2022
        Heterogeneous Andead © WormHoleDeath

        CD Review: Heterogeneous Andead – Chaotic Fragments

        14 april 2022
        Jujutsu Kaisen

        Jujutsu Kaisen 0: Is de prequel-film een ​​zegen of een vloek?

        6 april 2022
        Next Post
        Flyerontwerp door Jasmijn Groot

        AVO op Tsunacon 2015!

        Geef een antwoord Reactie annuleren

        Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

        I agree to the Terms & Conditions and Privacy Policy.

        Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

        Donate a digital coffee to keep AVO Magazine online
        RECLAME
        Recept: AVO Magazine’s 19de Verjaardag Japanse Cheesecakes

        Recept: AVO Magazine’s 19de Verjaardag Japanse Cheesecakes

        16 mei 2022
        Still from LINO LEIA's music video for "ランテルディ (L’INTERDIT)".

        7 Nieuwe Muziekvideo’s Die Je Moet Zien (Week 19, 2022)

        15 mei 2022
        Minami Deutsch © GuruGuruBrain | Photo by Kentaro Takahashi

        Minami Deutsch kondigt 2022 zomertournee door Europa aan

        14 mei 2022
        © The 5.6.7.8's

        Liveverslag: De Garage Rock Queens The 5.6.7.8’s Keren Terug

        12 mei 2022
        Final Symphony © Merregnon Studios

        Final Symphony’s Final Fantasy concert terug na 4 jaar – show in Birmingham aangekondigd

        12 mei 2022
        RECLAME
        Facebook Twitter Instagram Youtube Soundcloud Discord


        Online magazine sinds 2012. AVO Magazine is een aan Japan gerelateerde entertainmentwebsite met informatie over evenementen in met name Nederland, België en de rest van Europa. Er is een grote focus op Japanse muziek. Andere inhoud die we publiceren zijn verslagen, reviews, informatieve artikelen en interviews. AVO Magazine is ontstaan uit AVO Forum, gestart op 16 mei 2003.

        Contact (Francisca Hagen): info [@] avo-magazine.nl

        Gebruik geen tekst en foto's gemaakt door AVO Magazine zonder toestemming.

        Affiliates

        JPU Records

        1_General CDJapan

        Featured on

        HYPER JAPAN TV logo Lucydafirst - Crate Culture logo

        AVO Magazine Approved

        • Arlequin Photography
        • Get Your Genki
        • Idol is SHiT
        • Japan Jams
        • Japone Artists
        • The Sushi Times

        Join our Discord Server

        ©2003 - 2021 AVO Magazine - One Click Closer to Japan!
        *Donate to keep AVO Magazine online *

        No Result
        View All Result
        • AVO Magazine
          • Wat is AVO Magazine?
          • AVO Magazine zoekt jou!
          • AVO Magazine presents
          • AVO Magazine Podcast
          • AVO Magazine Discord
          • Nieuws Insturen naar AVO Magazine
          • Support AVO Magazine
        • Muziek
          • Nieuws
            • Evenementen
            • Muzikaal Tussendoortje
          • Curtain-raiser
          • Weekly MV
            • Weekly MV Articles
            • Over: 7 Nieuwe Muziekvideo’s Die Je Moet Zien
          • Interviews
          • Reviews
          • Verslagen
        • Evenementen
          • Anime Evenementen Aankondigingen
          • Conventie en Beurs Aankondigingen
          • Muziek Aankondigingen
          • Overige Aankondigingen
          • Verslagen
        • Reviews
          • Boek Reviews
          • Film Reviews
          • Game Reviews
          • Muziek Reviews
          • Overige Reviews
          • Product Reviews
          • Series Reviews
        • Colofon
        • Contact
        This website uses cookies. By continuing to use this website you are giving consent to cookies being used. Visit our Privacy and Cookie Policy.