• nl Nederlands
  • en English
AVO Magazine - One click closer to Japan
  • Home
    • Wat is AVO Magazine?
    • About us (日本語)
    • Over: 7 Nieuwe Muziekvideo’s Die Je Moet Zien
    • AVO Magazine Podcast
    • AVO Magazine presents
    • Word lid van AVO Magazine’s Discord Server
    • AVO Magazine zoekt jou!
    • Nieuws Insturen naar AVO Magazine
    • Support AVO Magazine
    • Contact
  • Nieuws
    • AVO Magazine
    • Muziek Algemeen
      • Curtain-raiser
      • Muziek Nieuws
      • Muzikaal Tussendoortje
      • Weekly MV
    • Evenementen
      • Conventie en Beurs Aankondigingen
      • Tentoonstelling Aankondigingen
      • Muziek Aankondigingen
      • Overige Aankondigingen
  • Verslagen
    • All
    • Anime Evenementen
    • Japan Evenementen
    • Muziek Evenementen
    • Overige Evenementen
    © The 5.6.7.8's

    Liveverslag: De Garage Rock Queens The 5.6.7.8’s Keren Terug

    MELT-BANANA © A-ZAP Records

    Uit je schil gaan met Melt-Banana in Nottingham’s Rescue Rooms

    © NECRONOMIDOL

    Liveverslag: NECRONOMIDOL in Boston Music Room in Londen

    BRIDEAR ©︎ Zest

    Liveverslag: BRIDEAR en Season Of Ghosts in Camden Underworld in Londen

    © cali≠gari / 客室ノイローゼ

    Liveverslag: De 10.000 stappen van cali≠gari

    JILUKA © DPR JAPAN

    Het sterke slotevenement van eerste HYPER JAPAN ONLINE met JILUKA

    my-hero-academia-the-ultra-stage-detail

    Levert de 2.5D My Hero Academia Stage Play een Plus Ultra-ervaring?

    Nano ©  HoriPro Inc

    Geen gebrek aan plezier terwijl Nano rockt op HYPER JAPAN ONLINE

    FAKY © avex music creative Inc.

    Niets ‘fake’ aan FAKY bij de HYPER JAPAN ONLINE Show

    Trending Tags

      • Anime Evenementen
      • Japan Evenementen
      • Muziek Evenementen
      • Overige Evenementen
    • Reviews
      • All
      • Boek Reviews
      • Film Reviews
      • Game Reviews
      • Muziek Reviews
      • Overige Reviews
      • Product Reviews
      • Series Reviews
      Product Review: Pigeon – Microwave Shortcake

      Product Review: Pigeon – Microwave Shortcake

      Goodbye Eri/SAYONARA ERI © 2022 by Tatsuki Fujimoto/SHUEISHA Inc.

      Zou je hallo moeten zeggen tegen ‘Goodbye, Eri’? — Bite-Sized Review(s)

      "Love Like the Falling Petals" © Toho Studios/Netflix

      Love Like the Falling Petals: Sakura, jonge liefde en drama

      Heterogeneous Andead © WormHoleDeath

      CD Review: Heterogeneous Andead – Chaotic Fragments

      Jujutsu Kaisen

      Jujutsu Kaisen 0: Is de prequel-film een ​​zegen of een vloek?

      Product Review: Heart – Disney Princess Pudding

      CD cover for "Scarlet Holliday" - MONO

      CD Review: MONO – Scarlet Holliday

      © 2021 STUDIO CHIZU

      Is Belle een Schoonheid om te Aanschouwen? Een Filmrecensie

      Product Review: Kracie – DokiDoki Slime

      Product Review: Kracie – DokiDoki Slime

      Trending Tags

        • Boek Reviews
        • Series Reviews
        • Film Reviews
        • Game Reviews
        • Muziek Reviews
        • Product Reviews
        • Overige Reviews
      • Interviews
        • All
        • Artists
        • Cosplayers
        • Muzikanten
        • Overig
        © ZEROSHIKI

        AVO Magazine Interview: 6 vragen aan ZEROSHIKI

        Van links naar rechts: Hideki (gitaar), Reona (zang/gitaar) and Tenji (bas) © Dazedgarden

        AVO Magazine Interview: 6 vragen aan Dazedgarden

        © TRILL-DAN

        AVO Magazine Interview: 6 vragen aan TRILL-DAN

        © TEN-SIN [テンシン]

        AVO Magazine Interview: 6 vragen aan TEN-SIN

        © Get Your Genki Records

        AVO Interview: Even bijkletsen met Christian Preiss van Get Your Genki Records

        BRIDEAR ©︎ Zest

        AVO Magazine Interview met BRIDEAR: “De kern van BRIDEAR is nu echter sterker voelbaar dan voorheen”

        Re:O | Photography by Shay Lin

        AVO Interview: Maak kennis met singer-songwriter Re:O

        Kai © Esprit D'Air | Photography bye Alex Kie

        AVO Interview: Van concept tot podium met Kai van Esprit D’Air

        HIRΦNO KAMINOSE ©︎ Photography by Litchi

        Het doek gaat op voor HIRΦNO KAMINOSE

        Trending Tags

          • Artists
          • Cosplayers
          • Muzikanten
          • Overig
        • Staff picks
        • Colofon
        • Contact
        No Result
        View All Result
        • nl Nederlands
        • en English
        No Result
        View All Result
        AVO Magazine - One click closer to Japan
        No Result
        View All Result
        Home Reviews Muziek Reviews

        CD Review: FOXPILL CULT – HOMO DEMENS MAN

        Francisca Hagen by Francisca Hagen
        10 februari 2017
        Reading Time: 3 mins read
        A A
        0
        FOXPILL CULT - HOMO DEMENS MAN
        Share on FacebookShare on TwitterShare on RedditShare on LINE

        Op 19 oktober 2016 kwam de voor sommigen toch wel aparte band FOXPILL CULT met een volledig album met een opvallende naam: HOMO DEMENS MAN. Het album bevat de titeltrack van hun mini-album die eerder dat jaar uitkwam, ROMANATION, maar verder bestaat het album uit nieuwe nummers.

        Voordat het album werd uitgebracht heeft de band al twee muziekvideo’s gemaakt om aan te geven wat er verwacht mocht worden. Het gaat om de eerste twee tracks van het album ファンタスティックプラネット (Fantastic Planet) en 失われた範列 (Ushinawareta Hanretsu) die laten zien dat de curieuze band opgewekte en opzwepende tracks weet neer te zetten.

        FOXPILL CULT - HOMO DEMENS MAN

        Tracklist:

        1.ファンタスティックプラネット (Fantastic Planet)
        2.失われた範列 (Ushinawareta Hanretsu)
        3.ホモ・デメンスM (Homo Demens M)
        4.ROMANATION
        5.国景色 (Kunigeshiki)
        6.The Man Machine
        7.作る人 (Homo Faber)
        8.盗作のルーデンス (Tousaku No Ludens)
        9.信じない (I don’t believe)
        10.My Nirvana
        11.What’s Happening Brother
        12.記号図書館 (Kigou Toshokan)

        De line-up is tussen mini-album ROMANATION en dit album onveranderd gebleven met Takaaki Nishimura (zang, gitaar), Pueru (melodica, zang, percussie) , Shinpei Mörishige (synthesizer, keyboard, gitaar) en Boo(DxUxS) (support drummer, percussie). Op de CD cover is de band te zien met daarbij de vermelding wie wie is met daarboven een nickname, in de volgorde van bovenstaande benoeming is het Homo Demens (Mad Man), Homo Ludens (Playing Man), Homo religios (Spreekt voor zich) en Homo Faber (Worker Man). De diverse namen die zijn gegeven in het verleden voor de mens, bijpassend bij de bandleden die deze namen hebben en geeft meteen duidelijkheid over de titel van het album.

        De band, die zichzelf bestempeld als Post New Wave, haalt van alles uit de kast om vernieuwend te blijven – te denken aan het toevoegen van operastemmen door Mari Komoda en Wami Naniwae in een aantal tracks – en toch de vibe te behouden die FOXPILL CULT met zich meedraagt: een beetje gek, verfrissend ongewoon, en hier en daar opgewekt. Maar de stempel wordt goed gezet door frontman Takaaki die met zijn diversiteit van zang, van goede uithalen met vibrato tot aan een rauwe stem, de tracks op een hoger niveau weet te brengen. De band lijkt niks te schuwen en speelt graag met het extravagante en humor. Het moet natuurlijk net je smaak zijn om hiervan te kunnen genieten, maar als je het oudere materiaal van de band al kent weet je al wel wat voor origineels je mag verwachten. Bijna alle tracks op HOMO DEMENS MAN zijn dansbaar en makkelijk om mee te neuriën.

        Alle tracks op HOMO DEMENS MAN bevatten wel iets waardoor ze net opvallen. ファンタスティックプラネット (Fantastic Planet) weet bijvoorbeeld het album goed te starten. The Man Machine is een groovy liedje die in principe instrumentaal is, behalve de zinnen die op de achtergrond te horen zijn ‘We are the robot, you are not robot’. De track is een prima onderbreking tussen alle gekkigheid die FOXPILL CULT weet te bieden. De gekkigheid gaat verder met de track die daarna komt, welke merendeels instrumentaal is en waarbij zanger Takaaki op het eind een potje loopt te schreeuwen terwijl er flinke gitaarsound naar voren komt. Dit wordt doorgezet in My Nirvana waardoor je bijna het idee krijgt dat de band het genre metal op hun ’to-do’ list wilden aftekenen.

        Zoals bij het mini-album ROMANATION weet de band te eindigen met een liedje die totaal 360 graden verschilt met bijna de rest van het album: een ballad waarbij op het eind nog heel even stevige muziek wordt ingezet. Merendeel van het liedje zorgt voor het moment waarbij je de aanstekers in de lucht moet steken en moet gaan zwaaien met je armen. Het geeft bijna te denken dat de band een geheel ander genre aan het uitoefenen is, maar hoe visueel de bandleden ook zijn qua uiterlijk, ik denk niet dat ze gauw in het hokje visual kei gepropt zullen en willen worden. Dat zal ook wel te maken hebben met het feit dat FOXPILL CULT vanaf dag 1 doet wat het wil en zich niet laat tegenhouden door de diverse muziekgenres die er bestaan.

        De band weet heel goed wat experimenteren inhoudt en heeft weer eens een ongrijpbaar en excentriek album neergezet met HOMO DEMENS MAN. FOXPILL CULT weet niet te vervelen, elk liedje is anders en dat is ook terug te zien in de muziekvideo’s die ze hebben uitgebracht ter promotie van het album, maar ook aan het boekje die meegekomen is bij het album. Mocht je de band nog niet kennen, dan is het zeker de muziek die FOXPILL CULT maakt zeker uit te proberen. Bekijk ook zeker de muziekvideo’s die ze hebben uitgebracht.

        Score: 80/100

        Tags: 2016album
        RECLAME
        Francisca Hagen

        Francisca Hagen

        Started with AVO in 2003. Now active as a writer, reporter, reviewer, promoter, photographer, interviewer and presenter. Can be found regularly at conventions and concerts in the Netherlands and sometimes in Belgium. Big passion for Japan and music, can be made happy with coffee. (click on Soundcloud logo)

        Related Posts

        Product Review: Pigeon – Microwave Shortcake
        Product Reviews

        Product Review: Pigeon – Microwave Shortcake

        by Yuki
        4 mei 2022
        0

        Pigeon - Microwave Shortcake - Uitgebreid Prijs: ± €9 Extra benodigdheden: Magnetron, Kom, Lepel, Garde, Gekarteld Mes, Rek, 100 ml Melk...

        Read more
        Goodbye Eri/SAYONARA ERI © 2022 by Tatsuki Fujimoto/SHUEISHA Inc.

        Zou je hallo moeten zeggen tegen ‘Goodbye, Eri’? — Bite-Sized Review(s)

        28 april 2022
        "Love Like the Falling Petals" © Toho Studios/Netflix

        Love Like the Falling Petals: Sakura, jonge liefde en drama

        22 april 2022
        Heterogeneous Andead © WormHoleDeath

        CD Review: Heterogeneous Andead – Chaotic Fragments

        14 april 2022
        Jujutsu Kaisen

        Jujutsu Kaisen 0: Is de prequel-film een ​​zegen of een vloek?

        6 april 2022
        Next Post
        Volgende editie Nishicon in 2018: Winter Wonderland

        Volgende editie Nishicon in 2018: Winter Wonderland

        Geef een antwoord Reactie annuleren

        Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

        I agree to the Terms & Conditions and Privacy Policy.

        Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

        Donate a digital coffee to keep AVO Magazine online
        RECLAME
        Still from Satoe Minono's music video for the song "ああ、なんて地獄 (what a hell…)".

        7 Nieuwe Muziekvideo’s Die Je Moet Zien (Week 20, 2022)

        22 mei 2022
        Recept: AVO Magazine’s 19de Verjaardag Japanse Cheesecakes

        Recept: AVO Magazine’s 19de Verjaardag Japanse Cheesecakes

        16 mei 2022
        Still from LINO LEIA's music video for "ランテルディ (L’INTERDIT)".

        7 Nieuwe Muziekvideo’s Die Je Moet Zien (Week 19, 2022)

        15 mei 2022
        Minami Deutsch © GuruGuruBrain | Photo by Kentaro Takahashi

        Minami Deutsch kondigt 2022 zomertournee door Europa aan

        14 mei 2022
        © The 5.6.7.8's

        Liveverslag: De Garage Rock Queens The 5.6.7.8’s Keren Terug

        12 mei 2022
        RECLAME
        Facebook Twitter Instagram Youtube Soundcloud Discord


        Online magazine sinds 2012. AVO Magazine is een aan Japan gerelateerde entertainmentwebsite met informatie over evenementen in met name Nederland, België en de rest van Europa. Er is een grote focus op Japanse muziek. Andere inhoud die we publiceren zijn verslagen, reviews, informatieve artikelen en interviews. AVO Magazine is ontstaan uit AVO Forum, gestart op 16 mei 2003.

        Contact (Francisca Hagen): info [@] avo-magazine.nl

        Gebruik geen tekst en foto's gemaakt door AVO Magazine zonder toestemming.

        Affiliates

        JPU Records

        1_General CDJapan

        Featured on

        HYPER JAPAN TV logo Lucydafirst - Crate Culture logo

        AVO Magazine Approved

        • Arlequin Photography
        • Get Your Genki
        • Idol is SHiT
        • Japan Jams
        • Japone Artists
        • The Sushi Times

        Join our Discord Server

        ©2003 - 2021 AVO Magazine - One Click Closer to Japan!
        *Donate to keep AVO Magazine online *

        No Result
        View All Result
        • AVO Magazine
          • Wat is AVO Magazine?
          • AVO Magazine zoekt jou!
          • AVO Magazine presents
          • AVO Magazine Podcast
          • AVO Magazine Discord
          • Nieuws Insturen naar AVO Magazine
          • Support AVO Magazine
        • Muziek
          • Nieuws
            • Evenementen
            • Muzikaal Tussendoortje
          • Curtain-raiser
          • Weekly MV
            • Weekly MV Articles
            • Over: 7 Nieuwe Muziekvideo’s Die Je Moet Zien
          • Interviews
          • Reviews
          • Verslagen
        • Evenementen
          • Anime Evenementen Aankondigingen
          • Conventie en Beurs Aankondigingen
          • Muziek Aankondigingen
          • Overige Aankondigingen
          • Verslagen
        • Reviews
          • Boek Reviews
          • Film Reviews
          • Game Reviews
          • Muziek Reviews
          • Overige Reviews
          • Product Reviews
          • Series Reviews
        • Colofon
        • Contact
        This website uses cookies. By continuing to use this website you are giving consent to cookies being used. Visit our Privacy and Cookie Policy.