• nl Nederlands
  • en English
AVO Magazine - One click closer to Japan
  • Home
    • Wat is AVO Magazine?
    • About us (日本語)
    • Over: 7 Nieuwe Muziekvideo’s Die Je Moet Zien
    • AVO Magazine Podcast
    • AVO Magazine presents
    • Word lid van AVO Magazine’s Discord Server
    • AVO Magazine zoekt jou!
    • Nieuws Insturen naar AVO Magazine
    • Support AVO Magazine
    • Contact
  • Nieuws
    • AVO Magazine
    • Muziek Algemeen
      • Curtain-raiser
      • Muziek Nieuws
      • Muzikaal Tussendoortje
      • Weekly MV
    • Evenementen
      • Conventie en Beurs Aankondigingen
      • Tentoonstelling Aankondigingen
      • Muziek Aankondigingen
      • Overige Aankondigingen
  • Verslagen
    • All
    • Anime Evenementen
    • Japan Evenementen
    • Muziek Evenementen
    • Overige Evenementen
    © The 5.6.7.8's

    Liveverslag: De Garage Rock Queens The 5.6.7.8’s Keren Terug

    MELT-BANANA © A-ZAP Records

    Uit je schil gaan met Melt-Banana in Nottingham’s Rescue Rooms

    © NECRONOMIDOL

    Liveverslag: NECRONOMIDOL in Boston Music Room in Londen

    BRIDEAR ©︎ Zest

    Liveverslag: BRIDEAR en Season Of Ghosts in Camden Underworld in Londen

    © cali≠gari / 客室ノイローゼ

    Liveverslag: De 10.000 stappen van cali≠gari

    JILUKA © DPR JAPAN

    Het sterke slotevenement van eerste HYPER JAPAN ONLINE met JILUKA

    my-hero-academia-the-ultra-stage-detail

    Levert de 2.5D My Hero Academia Stage Play een Plus Ultra-ervaring?

    Nano ©  HoriPro Inc

    Geen gebrek aan plezier terwijl Nano rockt op HYPER JAPAN ONLINE

    FAKY © avex music creative Inc.

    Niets ‘fake’ aan FAKY bij de HYPER JAPAN ONLINE Show

    Trending Tags

      • Anime Evenementen
      • Japan Evenementen
      • Muziek Evenementen
      • Overige Evenementen
    • Reviews
      • All
      • Boek Reviews
      • Film Reviews
      • Game Reviews
      • Muziek Reviews
      • Overige Reviews
      • Product Reviews
      • Series Reviews
      Product Review: Pigeon – Microwave Shortcake

      Product Review: Pigeon – Microwave Shortcake

      Goodbye Eri/SAYONARA ERI © 2022 by Tatsuki Fujimoto/SHUEISHA Inc.

      Zou je hallo moeten zeggen tegen ‘Goodbye, Eri’? — Bite-Sized Review(s)

      "Love Like the Falling Petals" © Toho Studios/Netflix

      Love Like the Falling Petals: Sakura, jonge liefde en drama

      Heterogeneous Andead © WormHoleDeath

      CD Review: Heterogeneous Andead – Chaotic Fragments

      Jujutsu Kaisen

      Jujutsu Kaisen 0: Is de prequel-film een ​​zegen of een vloek?

      Product Review: Heart – Disney Princess Pudding

      CD cover for "Scarlet Holliday" - MONO

      CD Review: MONO – Scarlet Holliday

      © 2021 STUDIO CHIZU

      Is Belle een Schoonheid om te Aanschouwen? Een Filmrecensie

      Product Review: Kracie – DokiDoki Slime

      Product Review: Kracie – DokiDoki Slime

      Trending Tags

        • Boek Reviews
        • Series Reviews
        • Film Reviews
        • Game Reviews
        • Muziek Reviews
        • Product Reviews
        • Overige Reviews
      • Interviews
        • All
        • Artists
        • Cosplayers
        • Muzikanten
        • Overig
        © ZEROSHIKI

        AVO Magazine Interview: 6 vragen aan ZEROSHIKI

        Van links naar rechts: Hideki (gitaar), Reona (zang/gitaar) and Tenji (bas) © Dazedgarden

        AVO Magazine Interview: 6 vragen aan Dazedgarden

        © TRILL-DAN

        AVO Magazine Interview: 6 vragen aan TRILL-DAN

        © TEN-SIN [テンシン]

        AVO Magazine Interview: 6 vragen aan TEN-SIN

        © Get Your Genki Records

        AVO Interview: Even bijkletsen met Christian Preiss van Get Your Genki Records

        BRIDEAR ©︎ Zest

        AVO Magazine Interview met BRIDEAR: “De kern van BRIDEAR is nu echter sterker voelbaar dan voorheen”

        Re:O | Photography by Shay Lin

        AVO Interview: Maak kennis met singer-songwriter Re:O

        Kai © Esprit D'Air | Photography bye Alex Kie

        AVO Interview: Van concept tot podium met Kai van Esprit D’Air

        HIRΦNO KAMINOSE ©︎ Photography by Litchi

        Het doek gaat op voor HIRΦNO KAMINOSE

        Trending Tags

          • Artists
          • Cosplayers
          • Muzikanten
          • Overig
        • Staff picks
        • Colofon
        • Contact
        No Result
        View All Result
        • nl Nederlands
        • en English
        No Result
        View All Result
        AVO Magazine - One click closer to Japan
        No Result
        View All Result
        Home Interviews Muzikanten

        AVO Interview met SATSUKI tijdens TomoCon 2018

        Arlequin by Arlequin
        20 april 2018
        Reading Time: 6 mins read
        A A
        0
        SATSUKI | Photography: Arlequin Photography

        SATSUKI | Photography: Arlequin Photography

        Share on FacebookShare on TwitterShare on RedditShare on LINE

        Tijdens zijn bezoek aan TomoCon 2018 vond SATSUKI nog wat tijd om even met AVO om de tafel te zitten voor een babbeltje over hoe zijn laatste release REBOOT nou precies tot stand gekomen is, maar ook om even terug te kijken naar antwoorden uit voorgaande interviews, stammende uit de tijd toen hij nog aan de beginfase van zijn carriére als solo artiest stond.

        AVO: De eerste keer dat je een interview hebt gedaan met AVO Magazine was in 2014, net voor de Nederlandse datum van de Squall of Emotions tour. Je kan dus wel zeggen dat het even geleden is! Als je terug kijkt op de afgelopen vier jaar, voel je dat je nu gegroeid en “volwassen” geworden bent als een solo muzikant?
        SATSUKI: Absoluut, ja. Het is nu eerlijker en duidelijker tegenover wat ik toen was. Het lijkt gemakkelijk, maar het is ontzettend moeilijk om te vinden wat ik eigenlijk ben en wat ik wil als muzikant. Ik begin het nu een beetje te vinden, dus voel ik me zeker gegroeid.

        AVO: Je bent momenteel op tour door Europa om je laatste werk REBOOT te promoten. Het woord “reboot” betekent gewoonlijk dat er iets opnieuw opgestart moet worden. Waarom heb je besloten om deze titel te gebruiken voor je nieuwe mini-album? (Wat moest er precies “gereboot” worden?)
        SATSUKI: Omdat ik al geruime tijd actief ben in de muziek industry als muzikant voel ik me een beetje als een computer. Wanneer een computer moet opschonen of updated moet deze opnieuw opgestart worden. Ik voelde alsof het nu tijd was voor mijn “reboot”, dus heb ik voor deze titel gekozen.

        AVO: Nu we het idee achter de titel weten willen we natuurlijk ook wat weten over de muziek. Wat waren je inspiraties voor deze nummers? En wat was de grootste uitdaging waar je tegenop liep tijdens het schrijven en opnemen van het mini-album?
        SATSUKI: Mijn vorige werken kwamen vooral voort uit geluid. Maar het meer recente werk komt vooral voort uit de lyrics. Ik heb de lyrics eerst geschreven, als een soort van dagboek. Ik heb een dagboek bijgehouden tijdens de EPOCALIPSE tour die bestond uit drie maanden in Europa en daarna Zuid Amerika. Toen ik daarna een show in Japan deed voelde het helemaal verkeerd. Het was een concept van twee jaar en ik heb al die tijd een dagboek bijgehouden. Ik heb een aantal onderwerpen vanuit mijn dagboek gekozen en daar REBOOT op gebasseerd. Dus dit werk heeft meer van mijn persoonlijkheid.
        Voor mij is het super gemakkelijk om muziek te maken. Maar ik maak me toch wel zorgen. Ik wil mijn publiek iets nieuws laten zien, want ze volgen mijn vorige imago zo gemakkelijk. Ik wil echter iets nieuws, om ze positief te schokeren. Dus dat is hetgene waar ik me het meeste zorgen om maak. Maar het maken van de muziek zelf is super gemakkelijk voor mij. Het kost me minder tijd, en het kost minder tijd omdat het meer direct is.

        SATSUKI | Photography: Arlequin Photography

        SATSUKI | Photography: Arlequin Photography

        SATSUKI | Photography: Arlequin Photography

        AVO: REBOOT maakt een heel andere wending dan het vorige album EPOCALIPSE als je naar de tonen en melodie van het album als een geheel kijkt lijkt het wat duisterder. Waarom ben je deze richting op gegaan?
        SATSUKI: Ik denk niet dat het duisterder geworden is. Zoals ik al zei is het eerlijker en komt het gemakkelijker van diep binnenin mij. Tijdens het EPOCALIPSE-tijdperk had ik energie en agressie nodig. Iets om tegen te vechten, dus was het moeilijker om te maken omdat ik de energie nodig had. Ik heb vuur nodig, ik heb olie nodig. Dus heb ik besloten om een nummer BURNING OUT te noemen omdat ik vuur nodig had om het “systeem” te doorbreken. Dus nadat ik het systeem doorbroken had voelde ik dat ik een “REBOOT” nodig had om te veranderen. Het is niet alsof ik naar de duistere kant ben gegaan, althans, zo voelt het niet voor mij.

        AVO: Je hebt een Japanse en een Engelse versie gemaakt voor het nummer “SOCIAL NETWORK SERVICE”, en beiden zijn terug te vinden op het album. In het dagelijkse leven communiceer je in het Engels en in het Japans via je eigen social media, betekent dit dat de boodschap van het nummer zo krachtig is dat je er iedereen mee wil bereiken (inclusief de mensen die geen Japans kunnen)?
        SATSUKI: Ik denk er niet zoveel over na, ik heb gewoon gedaan wat ik wilde. Zoals ik al zei is het gemaakt vanuit mijn dagboek, dus het was niet specifiek gericht op de gevoelens van het publiek of de boodschap in het nummer. Het is gewoonweg mijn dagelijks leven.

        AVO: Het album bevat ook je laatste single “VAMPIRE’S MOON”, welke een heel ander gevoel overbrengt dan de rest van het album. Was dit de reden dat je dit nummer eerder hebt uitgebracht als een single voordat het album uit kwam?
        SATSUKI: Dit nummer bevat meer van mijn essentie, meer van mijn waarde. En, ik houd gewoon erg veel van vampieren! (lach) Dit is wat ik leuk vind, dus dit is wat ik gekozen heb. Er zit geen speciale betekenis achter. Het is een andere stijl, zeker, maar ik heb gewoon mijn gevoelens gevolgd.

        AVO: REBOOT heeft 7 nummers, en zoals al eerder gezegd in dit interview is het een totaal andere richting dan EPOCALIPSE. Was het orginele plan om maar 7 nummers te maken in plaats van een volledig album? Ben je wellicht je fans aan het voorbereiden voor een totaal andere richting met een klein voorproefje via REBOOT?
        SATSUKI: Het was een behoorlijke uitdaging. Ik heb een heleboel nummers gemaakt, meer dan 30 of 40 als demo nummers. Dus ik heb de beste gekozen. Ik heb er een boel gemaakt en het had een volledig album kunnen zijn, maar dit keer heb ik maar 7 nummers gekozen omdat het beter bij het concept paste.

        AVO: In het verleden heb je met verschillende artiesten samengewerkt, maar dit keer is het allemaal je eigen werk, of niet? Ben je van plan om weer met andere artiesten samen te werken in de toekomst, of heb je wensen over met wie je samen zou willen werken?
        SATSUKI: Ik vind dat ik eerst mijn eigen vaardigheden moet verbeteren als een vocalist, dus ik heb op het moment geen plannen om met iemand samen te werken. In de toekomst wil ik het wel weer doen, maar voorlopig is het alleen ik.

        SATSUKI | Photography: Arlequin Photography

        AVO: Als je een nummer moest kiezen van je nieuwe album welke je persoonlijke favoriet is om live te spelen, welk nummer zou dat zijn?
        SATSUKI: Mijn favoriete nummer van REBOOT om live te spelen is WITH BEAT I GO ON. Ik voel iets bij dit nummer.

        AVO: Tijdens een eerder interview met AVO zei je dat TWILIGHT en Lily-月影に魅せられて- (Lily-tsukikagenimiserarete) je favoriete “oude” nummers waren om live te spelen. Zijn dit nog steeds je favoriete nummers? En over oude antwoorden op oude interviews gesproken, hoe zit het met je muziek voor onderweg? Nog steeds het album ROENTGEN van HYDE, of heb je nu een ander album waar je graag naar luistert?
        SATSUKI: Oh… Heb ik gezegd dat ik dit leuk vond? (lacht) Oh… Nou, op het moment luister ik veel naar trap muziek. Ik luister niet zo veel meer naar HYDE’s muziek.
        (Notitie: Tijdens de live show na het interview speelde SATSUKI zowel TWILIGHT and Lily-月影に魅せられて- (Lily-tsukikagenimiserarete).)

        AVO: Je bent momenteel halverwege je promotie tour. Hoe hebben de fans in Europa je nieuwste werk tot nu toe ontvangen?
        SATSUKI: Ze zijn zo aardig, ze genieten van mijn nieuwe werk dus ik ben zo blij!

        AVO: Door de jaren heen ben je veel veranderd als een artiest, en dat geldt zeker ook voor jezelf als persoon. Hoe zie je jezelf als een artiest? Zie je jezelf als een onderdeel van het VK genre (of heb je het gevoel dat je er ooit een deel van bent geweest)? Waar zou je jezelf indelen als een artiest, in plaats van anderen die je in een categorie stoppen?
        SATSUKI: Ten eerste, ik geniet van muziek. Ik houd van muziek en ik maak muziek. Ik stel me niet als iets voor omdat ik niet weet wat ik ben. Ik probeer uit te vinden wat ik ben door de muziek die ik gemaakt heb.

        AVO: Hoewel je net je nieuwste werk hebt uitgebracht, heb je al toekomstplannen voor je andere projecten (S.T.K.M./Moon Stream/kunst)? En zo ja, kun je ons een voorproefje geven?
        SATSUKI: Ik volg mijn gevoel, en op het moment is het gemakkelijkste voor mij om nieuwe nummers te maken. Hoewel ik nu op tournee ben heb ik al wel een aantal demo nummers gemaakt. Ik heb wat lyrics gemaakt, en ze komen eraan. Snel. Wanneer ik in “de zone” ben, maak ik. Ik kan niets maken op comando, en op het moment voel ik mij het meest aangetrokken tot het maken van muziek, dus doe ik dat. Al het andere komt op de tweede plaats.

        SATSUKI | Photography: Arlequin Photography

        SATSUKI | Photography: Arlequin Photography

        SATSUKI | Photography: Arlequin Photography

        AVO: Dit jaar viert AVO haar 15e verjaardag, en dat is een behoorlijke mijlpaal voor een Europees-project over Japan. Is er iets wat je tegen AVO zou willen zeggen?
        SATSUKI: Gefeliciteerd! Geweldig! We hebben media nodig die in “activate mode” gaan! Dus blijf in “activate mode”! Alsjeblieft! We hebben de promotie echt nodig dus ik waardeer alles wat je doet. Dankjewel AVO! Ik ben een lezer van AVO Magazine, dus ik zal zeker blijven checken!

        AVO: En daarmee zijn we aan het einde van het interview gekomen. Is er iets dat je met de lezers van AVO Magazine zou willen delen?
        SATSUKI: Dankjewel voor het altijd houden van mijn werk. Blijf mij alsjeblieft steunen, want dat is een van de grootste redenen dat ik mijn werk maak. Ik hoop jullie te zien tijdens de live shows!

        Ik wil graag SATSUKI bedanken voor zijn tijd, REALive voor het mogelijk maken van het interview en Francisca voor het meehelpen met dit interview. Je kunt SATSUKI volgen via Twitter, Facebook en natuurlijk zijn officiële website.

        Tags: 2018
        RECLAME
        Arlequin

        Arlequin

        For AVO I'm mainly active as a translator and music reviewer. With a preference for the visual kei-direction of the Japanese music industry. Aside from that I'm also active as a photographer, but mainly under my own name Arlequin Photography.

        Related Posts

        © ZEROSHIKI
        Muzikanten

        AVO Magazine Interview: 6 vragen aan ZEROSHIKI

        by Francisca Hagen
        31 maart 2022
        0

        In oktober afgelopen jaar, presenteerde het Maleisische Toybox Projects de eerste editie van Toybox Showcase, waar ze vier Japanse indiebands...

        Read more
        Van links naar rechts: Hideki (gitaar), Reona (zang/gitaar) and Tenji (bas) © Dazedgarden

        AVO Magazine Interview: 6 vragen aan Dazedgarden

        31 maart 2022
        © TRILL-DAN

        AVO Magazine Interview: 6 vragen aan TRILL-DAN

        31 maart 2022
        © TEN-SIN [テンシン]

        AVO Magazine Interview: 6 vragen aan TEN-SIN

        31 maart 2022
        © Get Your Genki Records

        AVO Interview: Even bijkletsen met Christian Preiss van Get Your Genki Records

        10 maart 2022
        Next Post
        MAN WITH A MISSION gaat naar het Verenigd Koninkrijk voor wat optredens

        MAN WITH A MISSION gaat naar het Verenigd Koninkrijk voor wat optredens

        Geef een antwoord Reactie annuleren

        Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

        I agree to the Terms & Conditions and Privacy Policy.

        Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

        Donate a digital coffee to keep AVO Magazine online
        RECLAME
        Recept: AVO Magazine’s 19de Verjaardag Japanse Cheesecakes

        Recept: AVO Magazine’s 19de Verjaardag Japanse Cheesecakes

        16 mei 2022
        Still from LINO LEIA's music video for "ランテルディ (L’INTERDIT)".

        7 Nieuwe Muziekvideo’s Die Je Moet Zien (Week 19, 2022)

        15 mei 2022
        Minami Deutsch © GuruGuruBrain | Photo by Kentaro Takahashi

        Minami Deutsch kondigt 2022 zomertournee door Europa aan

        14 mei 2022
        © The 5.6.7.8's

        Liveverslag: De Garage Rock Queens The 5.6.7.8’s Keren Terug

        12 mei 2022
        Final Symphony © Merregnon Studios

        Final Symphony’s Final Fantasy concert terug na 4 jaar – show in Birmingham aangekondigd

        12 mei 2022
        RECLAME
        Facebook Twitter Instagram Youtube Soundcloud Discord


        Online magazine sinds 2012. AVO Magazine is een aan Japan gerelateerde entertainmentwebsite met informatie over evenementen in met name Nederland, België en de rest van Europa. Er is een grote focus op Japanse muziek. Andere inhoud die we publiceren zijn verslagen, reviews, informatieve artikelen en interviews. AVO Magazine is ontstaan uit AVO Forum, gestart op 16 mei 2003.

        Contact (Francisca Hagen): info [@] avo-magazine.nl

        Gebruik geen tekst en foto's gemaakt door AVO Magazine zonder toestemming.

        Affiliates

        JPU Records

        1_General CDJapan

        Featured on

        HYPER JAPAN TV logo Lucydafirst - Crate Culture logo

        AVO Magazine Approved

        • Arlequin Photography
        • Get Your Genki
        • Idol is SHiT
        • Japan Jams
        • Japone Artists
        • The Sushi Times

        Join our Discord Server

        ©2003 - 2021 AVO Magazine - One Click Closer to Japan!
        *Donate to keep AVO Magazine online *

        No Result
        View All Result
        • AVO Magazine
          • Wat is AVO Magazine?
          • AVO Magazine zoekt jou!
          • AVO Magazine presents
          • AVO Magazine Podcast
          • AVO Magazine Discord
          • Nieuws Insturen naar AVO Magazine
          • Support AVO Magazine
        • Muziek
          • Nieuws
            • Evenementen
            • Muzikaal Tussendoortje
          • Curtain-raiser
          • Weekly MV
            • Weekly MV Articles
            • Over: 7 Nieuwe Muziekvideo’s Die Je Moet Zien
          • Interviews
          • Reviews
          • Verslagen
        • Evenementen
          • Anime Evenementen Aankondigingen
          • Conventie en Beurs Aankondigingen
          • Muziek Aankondigingen
          • Overige Aankondigingen
          • Verslagen
        • Reviews
          • Boek Reviews
          • Film Reviews
          • Game Reviews
          • Muziek Reviews
          • Overige Reviews
          • Product Reviews
          • Series Reviews
        • Colofon
        • Contact
        This website uses cookies. By continuing to use this website you are giving consent to cookies being used. Visit our Privacy and Cookie Policy.