• nl Nederlands
  • en English
AVO Magazine - One click closer to Japan
  • AVO Magazine
    • Wat is AVO Magazine?
      • AVO Magazine presents
    • AVO Magazine zoekt jou!
    • Nieuws Insturen
    • AVO Magazine Podcast
    • Discord
    • Contact
    • Colofon
  • Staff picks
  • Muziek
    • All
    • 3.11
    • Anime Evenementen
    • Artists
    • AVO Magazine
    • Boek Reviews
    • Conventie en Beurs Aankondigingen
    • Cosplayers
    • Curtain-raiser
    • Do It Yourself!
    • Evenementen
    • Film Reviews
    • Fun Facts
    • Game Reviews
    • Informatief
    • Interviews
    • Japan Algemeen
    • Japan Evenementen
    • Muziek Aankondigingen
    • Muziek Algemeen
    • Muziek Evenementen
    • Muziek Nieuws
    • Muziek Reviews
    • Muzikaal Tussendoortje
    • Muzikanten
    • Nieuws
    • Overig
    • Overige Aankondigingen
    • Overige Evenementen
    • Overige Reviews
    • Prijsvragen
    • Product Reviews
    • Reizen in Japan
    • Reviews
    • Series Reviews
    • Specials
    • Staff picks
    • Tentoonstelling Aankondigingen
    • Tokyo 2020
    • Unboxing
    • Verslagen
    • Weekly MV
    Product Review: Heart – Sumikko Gurashi Fluffy Pancakes

    Product Review: Heart – Sumikko Gurashi Fluffy Pancakes

    BRIDEAR © Setsuzoku Records

    BRIDEAR’s Decide to Survive Europese tour 2022: Alle data bekend

    Still from Hello1103's music video for "Deconstruction".

    7 Nieuwe Muziekvideo’s Die Je Moet Zien (Week 31, 2022)

    © Paranoid Void

    Paranoid Void deze augustus op tour door Verenigd Koninkrijk

    Collage of bandphotos from the bands MONO, Paranoid Void and MASS OF THE FERMENTING DREGS

    MONO, Paranoid Void en MASS OF THE FERMENTING DREGS treden op tijdens ArcTanGent Festival 2022

    © SABLE HILLS

    Sable Hills voor het eerst op tour door Europa

    Aoiro-Ichigo's music video for the song "A・I・SHI・TE・RU・WA".

    7 Nieuwe Muziekvideo’s Die Je Moet Zien (Week 30, 2022)

    © Minyo Crusaders

    Minyo Crusaders tourt door Europa voor de tweede keer

    Still from The Eighty Ones' music video for the song "手紙 (Tegami)".

    7 Nieuwe Muziekvideo’s Die Je Moet Zien (Week 29, 2022)

    Trending Tags

      • Muziek Nieuws
        • Concerten en festivals
        • Muzikaal Tussendoortje
      • Curtain-raiser
      • Weekly MV
        • Over: 7 Nieuwe Muziekvideo’s Die Je Moet Zien
      • Interviews
      • Reviews
      • Verslagen
    • Evenementen
      • All
      • Muziek Aankondigingen
      • Overige Aankondigingen
      • Tentoonstelling Aankondigingen
      BRIDEAR © Setsuzoku Records

      BRIDEAR’s Decide to Survive Europese tour 2022: Alle data bekend

      © Paranoid Void

      Paranoid Void deze augustus op tour door Verenigd Koninkrijk

      Collage of bandphotos from the bands MONO, Paranoid Void and MASS OF THE FERMENTING DREGS

      MONO, Paranoid Void en MASS OF THE FERMENTING DREGS treden op tijdens ArcTanGent Festival 2022

      © SABLE HILLS

      Sable Hills voor het eerst op tour door Europa

      © Minyo Crusaders

      Minyo Crusaders tourt door Europa voor de tweede keer

      © CROSSFAITH

      Crossfaith kondigt Europese tour aan als onderdeel van Atlas of Faith World Tour

      © The Shamisenists

      The Shamisenists bevestigd voor Motocultor Festival 2022

      KAO=S | Photo by Tomoko Hidaki

      KAO=S naar Londen voor concert met speciale gasten Hibiki Ichikawa en DENSHONEN

      © Acid Mothers Temple

      Acid Mothers Temple keert terug naar Europa voor tour in de herfst van 2022

      Trending Tags

      • Interviews
        • All
        • Artists
        • Cosplayers
        • Muzikanten
        • Overig
        © ZEROSHIKI

        AVO Magazine Interview: 6 vragen aan ZEROSHIKI

        Van links naar rechts: Hideki (gitaar), Reona (zang/gitaar) and Tenji (bas) © Dazedgarden

        AVO Magazine Interview: 6 vragen aan Dazedgarden

        © TRILL-DAN

        AVO Magazine Interview: 6 vragen aan TRILL-DAN

        © TEN-SIN [テンシン]

        AVO Magazine Interview: 6 vragen aan TEN-SIN

        © Get Your Genki Records

        AVO Interview: Even bijkletsen met Christian Preiss van Get Your Genki Records

        BRIDEAR ©︎ Zest

        AVO Magazine Interview met BRIDEAR: “De kern van BRIDEAR is nu echter sterker voelbaar dan voorheen”

        Re:O | Photography by Shay Lin

        AVO Interview: Maak kennis met singer-songwriter Re:O

        Kai © Esprit D'Air | Photography bye Alex Kie

        AVO Interview: Van concept tot podium met Kai van Esprit D’Air

        HIRΦNO KAMINOSE ©︎ Photography by Litchi

        Het doek gaat op voor HIRΦNO KAMINOSE

        Trending Tags

        • Reviews
          • All
          • Boek Reviews
          • Film Reviews
          • Game Reviews
          • Muziek Reviews
          • Overige Reviews
          • Product Reviews
          • Series Reviews
          Product Review: Heart – Sumikko Gurashi Fluffy Pancakes

          Product Review: Heart – Sumikko Gurashi Fluffy Pancakes

          Cover for Survive's Live From Death Valley live album

          CD Review: Survive – Live At Death Valley

          Product Review: LOTTE – Crunky Milk Chocolate Bar, Pretzel & Puffs Chocolate Bar, Crunky Balls Milk Chocolate & Cookie Ball

          Product Review: LOTTE – Crunky Milk Chocolate Bar, Pretzel & Puffs Chocolate Bar, Crunky Balls Milk Chocolate & Cookie Ball

          Product Review: Heart – Sumikko Gurashi Purunchuchu Jelly

          Product Review: Heart – Sumikko Gurashi Purunchuchu Jelly

          Kyoto Garden (Holland Park, London) | Photo by Henry Kellner via Wikimedia (CC BY-SA 4.0)

          Een wandeling door Japanse Tuin Kyoto Garden (Holland Park, Londen)

          Esprit D'Air - Oceans (album cover)

          CD Review: Esprit D’Air – Oceans

          Product Review: Heart – Tropical-Rouge Pretty Cure Rainbow Jelly

          Product Review: Pigeon – Microwave Shortcake

          Product Review: Pigeon – Microwave Shortcake

          Goodbye Eri/SAYONARA ERI © 2022 by Tatsuki Fujimoto/SHUEISHA Inc.

          Zou je hallo moeten zeggen tegen ‘Goodbye, Eri’? — Bite-Sized Review(s)

          Trending Tags

          • Verslagen
            • All
            • Anime Evenementen
            • Japan Evenementen
            • Muziek Evenementen
            • Overige Evenementen
            BlackLab © New Heavy Sounds

            Dark witch duo BlackLab betovert Londen

            © The 5.6.7.8's

            Liveverslag: De Garage Rock Queens The 5.6.7.8’s Keren Terug

            MELT-BANANA © A-ZAP Records

            Uit je schil gaan met Melt-Banana in Nottingham’s Rescue Rooms

            © NECRONOMIDOL

            Liveverslag: NECRONOMIDOL in Boston Music Room in Londen

            BRIDEAR ©︎ Zest

            Liveverslag: BRIDEAR en Season Of Ghosts in Camden Underworld in Londen

            © cali≠gari / 客室ノイローゼ

            Liveverslag: De 10.000 stappen van cali≠gari

            JILUKA © DPR JAPAN

            Het sterke slotevenement van eerste HYPER JAPAN ONLINE met JILUKA

            my-hero-academia-the-ultra-stage-detail

            Levert de 2.5D My Hero Academia Stage Play een Plus Ultra-ervaring?

            Nano ©  HoriPro Inc

            Geen gebrek aan plezier terwijl Nano rockt op HYPER JAPAN ONLINE

            Trending Tags

            • Colofon
            No Result
            View All Result
            • nl Nederlands
            • en English
            No Result
            View All Result
            AVO Magazine - One click closer to Japan
            Dutch language / Dutch language
            Home Reviews Muziek Reviews

            CD Review: GOATBED – et al.

            Francisca Hagen by Francisca Hagen
            29 juli 2019
            Reading Time: 4 mins read
            A A
            0
            GOATBED - et al. | AVO Magazine

            GOATBED - et al. | AVO Magazine

            Share on FacebookShare on TwitterShare on RedditShare on LINE

            et al., een afkorting van het Latijn met de betekenis ‘en anderen’, is een verzameling van zeven nummers die in april 2018 werd uitgebracht door de techno unit GOATBED, bestaande uit de broers Shuuji en Yuuji Ishii.

            Tracklist:

            1. 闇照らす (Yami terasu, Shine in darkness)
            2. MAX DADA
            3. THE NIGHTSHIFT
            4. 20th MOUSE
            5. 一続きに狂った自動演奏 (Ichi tsudzuki ni kurutta jidou ensou, Continual auto-playing)
            6. &C
            7. the GOAT which eats a GOD

            De laatste release voor et al. was het album FANDEATH, ook een live gelimiteerde release die een jaar later zelfs een andere versie kreeg. Terwijl FANDEATH een volledig album was met 12 nummers, kan et al. bijna worden gezien als een EP. Hoewel het de bedoeling was dat de nieuwste release in winkels zou worden uitgebracht, werd deze uiteindelijk alleen verkocht tijdens live shows, tot mei dit jaar toen GOATBED een nieuwe versie van de CD uitbracht. Om de albumtitel wat kracht te geven, besloot het duo om wat meer Latijn op de cover te gebruiken om te beschrijven wat je kunt verwachten van deze release: iets in de trant van dat 7 muzieknummers in april 2018 zijn afgerond.

            Wanneer je de cover van dichterbij bekijkt, is het intrigerend omdat het verrassend was. Bij eerdere releases gebruikte GOATBED de vocalist Shuuji op de cover of een modern kunstzinnig spel met letters, met uitzondering van The optimist sees the doughnut, the pessimist sees the hole. dat een caleidoscopisch ontwerp kreeg. GOATBED heeft voor et al. gekozen voor een schilderij dat in eerste instantie een vage herinnering gaf aan een Art Nouveau schilderij a la Klimt, hoewel dit een aquarel is in plaats van een olieverfschilderij, getiteld Two Seated Girls (1911), van de Oostenrijkse schilder Egon Schiele, dat in het genre van het expressionisme valt. Maar hier is het fascinerende: hij was een protegé van Gustav Klimt voordat hij het schilderij maakte en meer dan 100 jaar later gebruikt wordt als albumhoes. Genoeg kunstgeschiedenis, laten we ons richten op het hier en nu.

            Terwijl je tijdens de eerste track wordt geraakt door een grote muur van muziek na een ruim minuut van een opbouwende intro, zorgt de herkenbare stem van de vocalist voor een golf van rust, alsof hij het lichtbaken is in de duisternis. Eenmaal als je verder dobbert wordt je heftig wakker geschud door het tweede nummer MAX DADA.

            Voor degenen die de release HELLBLAU, bezitten, hebben zich vast afgevraagd waar M-D voor staat. Het antwoord op die vraag wordt gegeven in de nieuwste release van GOATBED: MAX DADA. Dit nummer bestaat uit de instrumentale muziek die te horen is in M-D, maar met de toevoeging van de stem van vocalist Shuuji. Zoals verwacht van GOATBED, kreeg het nummer een extra remix met toevoegingen en is het nog steeds een volledig technonummer, maar veel meer catchy dan zijn instrumentale voorganger.

            Terwijl je zou denken dat GOATBED uiteindelijk genoeg muziek van de game en anime serie DRAMAtical Murder heeft verwerkt in eerdere releases, in originele staat (met minimale aanpassingen) of helemaal in een nieuw jasje gestoken, geeft THE NIGHTSHIFT de vibes af die toebehoren aan DRAMAtical Murder. Is het omdat ze het moeilijk vinden om er afscheid van te willen nemen of dat ze gewoonweg niks willen negeren van wat ze hebben geleverd en het nog altijd erbij willen betrekken?

            Al is de muziek die GOATBED heeft gemaakt voor de game en anime meer in lijn met de dance muziek die ze tegenwoordig maken, het is qua sfeer toch anders dan wat GOATBED over het algemeen naar voren brengt. Uiteindelijk is DRAMAtical Murder voor veel fans de reden dat zij GOATBED hebben ontdekt en is de overgang wat betreft de huidige muziek van de unit helemaal niet zo groot. Dat is wel het geval als je kijkt naar de eerste tijdperk van GOATBED, toen nog het soloproject van Shuuji Ishii, voordat het uiteindelijk stilviel in 2009. Die zogezegde goede oude tijd komt niet zo gauw terug, behalve in remix format. Waarom zou je ook afscheid willen nemen van het oude werk als je er een nieuw jasje aan kunt geven? En dat is iets waar GOATBED heel goed in is en wat je nog altijd kunt verwachten in de toekomst.

            Het album mist tempo, gezien er merendeel tracks op te vinden zijn die rust uitstralen. MAX DADA en &C steken er met kop en schouders bovenuit wat betreft tempo, waarbij eerstgenoemde veel krachtiger overkomt en laatstgenoemde juist de vrolijke vibe met zich meebrengt. Maar is een album met veelal kalme liedjes een misser? Nee, de liedjes bevatten de signatuur waarmee je de huidige GOATBED kunt beschrijven: super dansbare techno met futuristische kenmerken (dankzij de toevoeging van de synthesizer) en de interessante combinatie van teksten in het Engels en Japans, waarbij we te weten zijn gekomen dat de vocalist een kat is. Het maakt niet uit of we het te serieus moeten nemen of niet, het zorgt voor een glimlach. Wat het album ook mist is een cover, terwijl vorige releases in de meeste gevallen een cover bevat uit de jaren 80 of daarvoor, lijkt er voor et al. vooral gekozen te zijn voor alleen eigen tracks.

            Aan het einde van de review van FANDEATH werd de volgende vraag gesteld: zal GOATBED erin slagen FANDEATH te kunnen overtreffen? Het antwoord is niet zo gemakkelijk te geven, hoewel het album veel te kort is met zeven nummers, is het niet te vergelijken met FANDEATH. Het moet apart van elkaar worden bekeken en niet naast elkaar gelegd worden.

            Na het luisteren naar het laatste nummer van deze CD, the GOAT which eats a GOD, eindigt het met een gevoel van leegte. Het is alsof et al. het idee geeft dat GOATBED afscheid neemt. Terwijl de unit nog steeds actief is met optredens, het gevoel wat dit album geeft is een beetje onrustbarend en niet iets dat terug te vinden is op de andere releases van GOATBED. Als je de release de titel et al. geeft, kan dat het idee versterken door de laatste nummers uit te geven die geen goede release hebben gekregen. Het is toch niet de volledige waarheid, omdat sommige nummers wel zijn uitgebracht als live gelimiteerde singles. Maar als je een fan bent van buiten Japan, kunnen dergelijke releases niet gezien worden als fatsoenlijke releases gezien je bij liveshows in Japan moet zijn om deze live gelimiteerde releases te krijgen. De eindconclusie na het luisteren van deze zeven nummers is dat het niet genoeg was. Maar één ding is zeker, et al. voelt helemaal niet onvoltooid.

            Score: 75/100

            Tags: 2018
            RECLAME
            Francisca Hagen

            Francisca Hagen

            Never satisfied, always exploring. Started with AVO in 2003. Now active as a writer, reporter, reviewer, promoter, photographer, interviewer and presenter. Can be found regularly at conventions and concerts in the Netherlands and sometimes elsewhere in Europe or even in Japan. Big passion for Japan and music, can be made happy with coffee. (click on Soundcloud logo)

            Related Posts

            Product Review: Heart – Sumikko Gurashi Fluffy Pancakes
            Product Reviews

            Product Review: Heart – Sumikko Gurashi Fluffy Pancakes

            by Yuki
            10 augustus 2022
            0

            Heart - Sumikko Gurashi Fluffy Pancakes - Simpel Prijs: ± €6 Extra benodigdheden: Magnetron, Bakje of Beker, Lepel, Cocktailprikker of Tandenstoker &...

            Read more
            Cover for Survive's Live From Death Valley live album

            CD Review: Survive – Live At Death Valley

            17 juli 2022
            Product Review: LOTTE – Crunky Milk Chocolate Bar, Pretzel & Puffs Chocolate Bar, Crunky Balls Milk Chocolate & Cookie Ball

            Product Review: LOTTE – Crunky Milk Chocolate Bar, Pretzel & Puffs Chocolate Bar, Crunky Balls Milk Chocolate & Cookie Ball

            15 juli 2022
            Product Review: Heart – Sumikko Gurashi Purunchuchu Jelly

            Product Review: Heart – Sumikko Gurashi Purunchuchu Jelly

            6 juli 2022
            Kyoto Garden (Holland Park, London) | Photo by Henry Kellner via Wikimedia (CC BY-SA 4.0)

            Een wandeling door Japanse Tuin Kyoto Garden (Holland Park, Londen)

            4 juli 2022
            Next Post
            © HER NAME IN BLOOD

            MV Review: HER NAME IN BLOOD - DARKSIDE

            Geef een antwoord Reactie annuleren

            Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

            I agree to the Terms & Conditions and Privacy Policy.

            Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

            Donate a digital coffee to keep AVO Magazine online
            RECLAME
            Facebook Twitter Instagram Youtube Soundcloud Discord


            Online magazine sinds 2012. AVO Magazine is een aan Japan gerelateerde entertainmentwebsite met informatie over evenementen in met name Nederland, België en de rest van Europa. Er is een grote focus op Japanse muziek. Andere inhoud die we publiceren zijn verslagen, reviews, informatieve artikelen en interviews. AVO Magazine is ontstaan uit AVO Forum, gestart op 16 mei 2003.

            Contact (Francisca Hagen): info [@] avo-magazine.nl

            Gebruik geen tekst en foto's gemaakt door AVO Magazine zonder toestemming.

            Affiliates

            JPU Records

            1_General CDJapan

            Featured on

            HYPER JAPAN TV logo Lucydafirst - Crate Culture logo

            AVO Magazine Approved

            • Arlequin Photography
            • Get Your Genki
            • Idol is SHiT
            • J-POP streaming
            • Japan Jams
            • Japone Artists
            • The Sushi Times

            Join our Discord Server

            ©2003 - 2022 AVO Magazine - One Click Closer to Japan!
            *Donate to keep AVO Magazine online *

            No Result
            View All Result
            • Evenementen
            • Interviews
            • Reviews
            • Verslagen
            • Colofon
            • Keep AVO Magazine Online
            ©2003 - 2022 AVO Magazine - One Click Closer to Japan!
            • nl Nederlands
            • en English
            This website uses cookies. By continuing to use this website you are giving consent to cookies being used. Visit our Privacy and Cookie Policy.