• nl Nederlands
  • en English
AVO Magazine - One click closer to Japan
  • AVO Magazine
    • Wat is AVO Magazine?
      • AVO Magazine presents
    • AVO Magazine zoekt jou!
    • Nieuws Insturen
    • AVO Magazine Podcast
    • Discord
    • Contact
    • Colofon
  • Staff picks
  • Muziek
    • All
    • 3.11
    • Anime Evenementen
    • Artists
    • AVO Magazine
    • Boek Reviews
    • Conventie en Beurs Aankondigingen
    • Cosplayers
    • Curtain-raiser
    • Do It Yourself!
    • Evenementen
    • Film Reviews
    • Fun Facts
    • Game Reviews
    • Informatief
    • Interviews
    • Japan Algemeen
    • Japan Evenementen
    • Muziek Aankondigingen
    • Muziek Algemeen
    • Muziek Evenementen
    • Muziek Nieuws
    • Muziek Reviews
    • Muzikaal Tussendoortje
    • Muzikanten
    • Nieuws
    • Overig
    • Overige Aankondigingen
    • Overige Evenementen
    • Overige Reviews
    • Prijsvragen
    • Product Reviews
    • Reizen in Japan
    • Reviews
    • Series Reviews
    • Specials
    • Staff picks
    • Tentoonstelling Aankondigingen
    • Tokyo 2020
    • Unboxing
    • Verslagen
    • Weekly MV
    Still from GE+IM's music video for "病院の怪談 (Byouin no Kaidan)".

    7 Nieuwe Muziekvideo’s Die Je Moet Zien (Week 32, 2022)

    Product Review: Heart – Sumikkogurashi Fluffy Pancakes

    Product Review: Heart – Sumikkogurashi Fluffy Pancakes

    BRIDEAR © Setsuzoku Records

    BRIDEAR’s Decide to Survive Europese tour 2022: Alle data bekend

    Still from Hello1103's music video for "Deconstruction".

    7 Nieuwe Muziekvideo’s Die Je Moet Zien (Week 31, 2022)

    © Paranoid Void

    Paranoid Void deze augustus op tour door Verenigd Koninkrijk

    Collage of bandphotos from the bands MONO, Paranoid Void and MASS OF THE FERMENTING DREGS

    MONO, Paranoid Void en MASS OF THE FERMENTING DREGS treden op tijdens ArcTanGent Festival 2022

    © SABLE HILLS

    Sable Hills voor het eerst op tour door Europa

    Aoiro-Ichigo's music video for the song "A・I・SHI・TE・RU・WA".

    7 Nieuwe Muziekvideo’s Die Je Moet Zien (Week 30, 2022)

    © Minyo Crusaders

    Minyo Crusaders tourt door Europa voor de tweede keer

    Trending Tags

      • Muziek Nieuws
        • Concerten en festivals
        • Muzikaal Tussendoortje
      • Curtain-raiser
      • Weekly MV
        • Over: 7 Nieuwe Muziekvideo’s Die Je Moet Zien
      • Interviews
      • Reviews
      • Verslagen
    • Evenementen
      • All
      • Muziek Aankondigingen
      • Overige Aankondigingen
      • Tentoonstelling Aankondigingen
      BRIDEAR © Setsuzoku Records

      BRIDEAR’s Decide to Survive Europese tour 2022: Alle data bekend

      © Paranoid Void

      Paranoid Void deze augustus op tour door Verenigd Koninkrijk

      Collage of bandphotos from the bands MONO, Paranoid Void and MASS OF THE FERMENTING DREGS

      MONO, Paranoid Void en MASS OF THE FERMENTING DREGS treden op tijdens ArcTanGent Festival 2022

      © SABLE HILLS

      Sable Hills voor het eerst op tour door Europa

      © Minyo Crusaders

      Minyo Crusaders tourt door Europa voor de tweede keer

      © CROSSFAITH

      Crossfaith kondigt Europese tour aan als onderdeel van Atlas of Faith World Tour

      © The Shamisenists

      The Shamisenists bevestigd voor Motocultor Festival 2022

      KAO=S | Photo by Tomoko Hidaki

      KAO=S naar Londen voor concert met speciale gasten Hibiki Ichikawa en DENSHONEN

      © Acid Mothers Temple

      Acid Mothers Temple keert terug naar Europa voor tour in de herfst van 2022

      Trending Tags

      • Interviews
        • All
        • Artists
        • Cosplayers
        • Muzikanten
        • Overig
        © ZEROSHIKI

        AVO Magazine Interview: 6 vragen aan ZEROSHIKI

        Van links naar rechts: Hideki (gitaar), Reona (zang/gitaar) and Tenji (bas) © Dazedgarden

        AVO Magazine Interview: 6 vragen aan Dazedgarden

        © TRILL-DAN

        AVO Magazine Interview: 6 vragen aan TRILL-DAN

        © TEN-SIN [テンシン]

        AVO Magazine Interview: 6 vragen aan TEN-SIN

        © Get Your Genki Records

        AVO Interview: Even bijkletsen met Christian Preiss van Get Your Genki Records

        BRIDEAR ©︎ Zest

        AVO Magazine Interview met BRIDEAR: “De kern van BRIDEAR is nu echter sterker voelbaar dan voorheen”

        Re:O | Photography by Shay Lin

        AVO Interview: Maak kennis met singer-songwriter Re:O

        Kai © Esprit D'Air | Photography bye Alex Kie

        AVO Interview: Van concept tot podium met Kai van Esprit D’Air

        HIRΦNO KAMINOSE ©︎ Photography by Litchi

        Het doek gaat op voor HIRΦNO KAMINOSE

        Trending Tags

        • Reviews
          • All
          • Boek Reviews
          • Film Reviews
          • Game Reviews
          • Muziek Reviews
          • Overige Reviews
          • Product Reviews
          • Series Reviews
          Product Review: Heart – Sumikkogurashi Fluffy Pancakes

          Product Review: Heart – Sumikkogurashi Fluffy Pancakes

          Cover for Survive's Live From Death Valley live album

          CD Review: Survive – Live At Death Valley

          Product Review: LOTTE – Crunky Milk Chocolate Bar, Pretzel & Puffs Chocolate Bar, Crunky Balls Milk Chocolate & Cookie Ball

          Product Review: LOTTE – Crunky Milk Chocolate Bar, Pretzel & Puffs Chocolate Bar, Crunky Balls Milk Chocolate & Cookie Ball

          Product Review: Heart – Sumikkogurashi Purunchuchu Jelly

          Product Review: Heart – Sumikkogurashi Purunchuchu Jelly

          Kyoto Garden (Holland Park, London) | Photo by Henry Kellner via Wikimedia (CC BY-SA 4.0)

          Een wandeling door Japanse Tuin Kyoto Garden (Holland Park, Londen)

          Esprit D'Air - Oceans (album cover)

          CD Review: Esprit D’Air – Oceans

          Product Review: Heart – Tropical-Rouge Pretty Cure Rainbow Jelly

          Product Review: Pigeon – Microwave Shortcake

          Product Review: Pigeon – Microwave Shortcake

          Goodbye Eri/SAYONARA ERI © 2022 by Tatsuki Fujimoto/SHUEISHA Inc.

          Zou je hallo moeten zeggen tegen ‘Goodbye, Eri’? — Bite-Sized Review(s)

          Trending Tags

          • Verslagen
            • All
            • Anime Evenementen
            • Japan Evenementen
            • Muziek Evenementen
            • Overige Evenementen
            BlackLab © New Heavy Sounds

            Dark witch duo BlackLab betovert Londen

            © The 5.6.7.8's

            Liveverslag: De Garage Rock Queens The 5.6.7.8’s Keren Terug

            MELT-BANANA © A-ZAP Records

            Uit je schil gaan met Melt-Banana in Nottingham’s Rescue Rooms

            © NECRONOMIDOL

            Liveverslag: NECRONOMIDOL in Boston Music Room in Londen

            BRIDEAR ©︎ Zest

            Liveverslag: BRIDEAR en Season Of Ghosts in Camden Underworld in Londen

            © cali≠gari / 客室ノイローゼ

            Liveverslag: De 10.000 stappen van cali≠gari

            JILUKA © DPR JAPAN

            Het sterke slotevenement van eerste HYPER JAPAN ONLINE met JILUKA

            my-hero-academia-the-ultra-stage-detail

            Levert de 2.5D My Hero Academia Stage Play een Plus Ultra-ervaring?

            Nano ©  HoriPro Inc

            Geen gebrek aan plezier terwijl Nano rockt op HYPER JAPAN ONLINE

            Trending Tags

            • Colofon
            No Result
            View All Result
            • nl Nederlands
            • en English
            No Result
            View All Result
            AVO Magazine - One click closer to Japan
            Dutch language / Dutch language
            Home Nieuws AVO Magazine

            Editor’s Letter: Hoe is het eigenlijk zonder de fysieke concerten?

            Francisca Hagen by Francisca Hagen
            13 augustus 2020
            Reading Time: 5 mins read
            A A
            0
            Editor’s Letter: 2015; wat ging je toch snel voorbij!
            Share on FacebookShare on TwitterShare on RedditShare on LINE

            We bevinden ons momenteel nog steeds in een pandemie en het is een feit dat iedereen deze situatie anders beleeft. De een bevindt zich nog steeds merendeels thuis, terwijl anderen langzaamaan weer naar buiten komen. De omgang met deze situatie is per persoon anders, dat is ook een feit. Voor sommige mensen had deze pandemie vreselijke gevolgen, dat kan en mag ook zeker niet vergeten worden.

            Gezien Nederland momenteel in een hittegolf bevindt, is het misschien geen goed plan om onszelf druk te maken over de diverse situaties die zijn ontstaan door COVID-19. Maar toch wil ik er aandacht aan één specifiek aspect schenken, want het is iets wat mij nader staat. Daarbij heeft het ook diverse connecties met andere branches, dus heel stiekem is het veel groter dan één industrie. En wat de gevolgen daarvan gaat zijn, zullen we in de toekomst gaan zien.

            Het zal je vast niet ontgaan zijn, overal zijn er poppodia, theaters, festivalorganisatoren, andere belangrijke mensen werkzaam in de muziek- en evenementenindustrie, muzikanten en andere betrokkenen van evenementen zich aan het uitspreken over de situatie die is ontstaan doordat diverse regeringen hebben besloten een stop in te stellen voor diverse evenementen, concerten en festivals. Het heeft ervoor gezorgd dat poppodia moesten sluiten, maar ook bedrijven die in relatie staan tot de muziek- en evenementenindustrie tot aan zelfs dat muziekgroepen hebben moeten stoppen. Her en der zijn er flinke klappen gevallen die de evenementenindustrie heeft moeten opvangen. De grotere namen kunnen dat makkelijker opvangen, maar lijken ook in problemen gekomen te zijn. Al weet ik daar het fijne er niet van, er zijn diverse nieuwsberichten naar voren gekomen dat het echt niet goed gaat.

            Kijkende naar Nederland, een land die bekend staat als festivalland voor velen, is te zien hoe leeg de zomer opeens is geworden met alle afgelastingen van grote en kleine festivals. Er was dan wel financiële steun te verkrijgen bij de Nederlandse regering, maar dat was tijdelijk. De situatie rondom COVID-19 is nog steeds niet opgelost en dat lijkt wel nog even te duren. Langer dan sommige mensen hadden gedacht.

            Op diverse plekken in Europa, kleurden vele gebouwen, zoals poppodia, rood om aandacht te vragen voor de barre situatie waar vele mensen, die werken in deze industrie, zich momenteel bevinden. Voor heel veel mensen betekent het dat het 5 voor twaalf is en dat de evenementenindustrie in een crisis bevindt. Het is natuurlijk duidelijk vast te stellen dat het helemaal niet goed gaat, want momenteel zijn er erg weinig concerten die plaatsvinden. Bij deze concerten moet een afstand gecreëerd moet worden tussen de bezoekers (en zelfs het podium). In Nederland, onder andere, is dat opgelost met stoelen. Tussen de stoelen moeten anderhalf meter afstand zijn, want dat is de afstand die wij moeten behouden momenteel. Door dit soort maatregelen kunnen minder mensen in een poppodium terecht om van het concert te genieten. Qua inkomsten is het natuurlijk behoorlijk treurig gesteld, want op die manier komt er minder binnen voor het podium en de muzikanten die optreden, of je moet de ticketprijs flink omhoog gooien. Hoe betaal je de muzikanten, maar ook de medewerkers van de locatie waar de optredens plaatsvinden? Dan is het toch misschien toch makkelijker om naar buiten te gaan voor optredens?

            sokoninaru at Vessel 11, Rotterdam (7 march 2020) | Photography: Francisca Hagen (for AVO Magazine)

            sokoninaru at Vessel 11, Rotterdam (7 march 2020) | Photography: Francisca Hagen (for AVO Magazine)

            Gelukkig was er door velen al snel een oplossing gevonden door het concerten te livestreamen en daar een bepaald bedrag voor te vragen. Op die manier kunnen veel mensen toch genieten van het concert en in vele gevallen is het ook wereldwijd te bekijken, wat zou kunnen betekenen dat er eventueel meer geld binnen kan komen door middel van nieuwe fans. Het is natuurlijk wel lastig in te schatten hoeveel mensen gaan kijken naar zo’n livestream en wat je uiteindelijk als muzikant gaat overhouden. Sommige muzikanten besluiten zelfs om gratis concerten te delen met hun fans om zo ook bereikbaar te zijn voor diegene die hen misschien toevallig tegenkomen in de toekomst. Het is afwachten in hoeverre dit positief gaat uitpakken voor hen in de toekomst, maar voor de muziekliefhebbers is er nu veel meer te consumeren.

            Op persoonlijk vlak is er voor mij ook minder te doen dit jaar qua evenementen. Normaliter ben ik op conventies, zoals AnimeCon en Abunai!, te vinden om muzikanten te begeleiden. Maar ik heb normaliter ook nog wel een concert hier en daar die ik boek en promoot en daarbij komt het voorbereiden van de interviews er ook nog bij die ik heb met muzikanten die naar Nederland komen. Na het concert van sokoninaru op 7 maart, een uitverkochte show op het rode schip in Rotterdam, een show die ik mocht promoten, besloot ik tijdelijk te stoppen met het bezoeken van concerten. Op het moment van het optreden van de band in Nederland was de situatie van het nieuwe coronavirus al gaande en begonnen mensen meer en meer te praten er over, want het virus was ook gearriveerd in Nederland. Gezien de show van sokoninaru was uitverkocht, we spreken van ongeveer 100 man, stonden we dicht op elkaar te genieten van een zeer hevige en indrukwekkend optreden van de Japanse band. Ik kan mij dat nu niet echt meer voorstellen, maar op dat moment dachten we er blijkbaar niet zo heel serieus over na. Misschien was het nog een ‘ver-van-mijn-bed-show’ voor velen.

            sokoninaru bevond zich middenin de tweede Europese tour en moesten kort daarvoor ondervinden dat hun grote shows op Made in Asia in Brussel niet door zou gaan, gezien het evenement zou gaan verplaatsen naar september. Inmiddels weten we dat dat evenement uiteindelijk niet doorgaat dit jaar, maar dat was op dat moment een ander verhaal. Achter de schermen werd nog gekeken naar een eventuele optie om sokoninaru op een andere locatie in België te laten optreden en eventueel ook nog in Nederland. Daar werd namelijk nog aan gewerkt op het moment dat de band zich in Nederland bevond. Maar na het optreden in Rotterdam ging het heel snel. Regeringen kwamen met besluiten, concerten her en der werden afgelast en de grenzen sloten. De bandleden van sokoninaru moesten de tour afkappen en vertrok met hangende hoofden terug naar Japan. Zij waren natuurlijk niet de enige band die de tour moest inkorten of concerten moesten annuleren.

            En nu bevinden we ons in augustus. Terwijl het op het gebied van optredens heel langzaamaan de eerste stappen zijn gezet, zal het nog heel lang duren voordat alles weer op volle sterkte draait. Dit heeft te maken met de onzekerheid die de situatie rondom het virus met zich heeft meegebracht. We kunnen niet voorspellen wat de situatie is over een paar maanden, laat staat over een week. En dat maakt het lastig om iets te organiseren. Toch zie je, vooral in de openlucht, kleinschalige evenementen plaatsvinden met nadruk op klein (en in vele gevallen kleiner dan we gewend zijn van de specifieke evenementen). We kunnen zien dat er genoeg mensen creatief zijn met het vinden van de oplossing om toch iets te organiseren, met veiligheid voor de gezondheid in gedachten. Maar het blijft nog allemaal klein, men is nog voorzichtig. We moeten de maatregelen van de regering volgen, dus er zijn strictere grenzen om ons aan te houden. Daarbij kunnen dingen snel veranderen, dus er moet flexibel gedacht en gehandeld worden. Totaal geen makkelijke situatie.

            sokoninaru at Vessel 11, Rotterdam (7 march 2020) | Photography: Francisca Hagen (for AVO Magazine)

            sokoninaru at Vessel 11, Rotterdam (7 march 2020) | Photography: Francisca Hagen (for AVO Magazine)

            Echt stil is het niet in de wereld van muzikanten en tourorganisatoren, achter de schermen wordt er nog steeds hoopvol gekeken naar de mogelijkheden om weer optredens te boeken. Er zijn diverse mensen die al kijken naar Europese tours in 2021. Muzikanten brengen nog altijd nieuwe muziek uit en tegenwoordig lijkt er ook meer gekozen te worden om de nieuwe muziek aan te bieden via diverse streaming services. Vooral nu is het erg belangrijk om jouw favoriete muzikanten te steunen door het kopen van muziek en merchandise, maar ook door luisteren en delen van de muziek via de digitale weg. Het is lastig om nu al te weten hoe de toekomst er uit gaat zien, zoveel is nog onzeker, dus laten we voor nu kijken hoe we nu een verschil kunnen maken voor jouw favoriete muzikanten.

            Dit was natuurlijk maar één verhaal van de vele vervelende en ook hele treurige verhalen die zijn ontstaan door COVID-19. Het laatste wat ik momenteel nog wil zeggen is dat ik hoop dat jullie allemaal in goede gezondheid zijn en blijven. Het is voor iedereen een moeilijke periode en ik hoop toch echt dat we gauw weer mogen terugkeren naar een situatie waarbij we elkaar mogen zien en omhelzen, mogen genieten van muziek in fysieke vorm en kunnen dansen en zingen, zonder zorgen.

            Tags: editor's letter
            RECLAME
            Francisca Hagen

            Francisca Hagen

            Never satisfied, always exploring. Started with AVO in 2003. Now active as a writer, reporter, reviewer, promoter, photographer, interviewer and presenter. Can be found regularly at conventions and concerts in the Netherlands and sometimes elsewhere in Europe or even in Japan. Big passion for Japan and music, can be made happy with coffee. (click on Soundcloud logo)

            Related Posts

            Recept: AVO Magazine’s 19de Verjaardag Japanse Cheesecakes
            Do It Yourself!

            Recept: AVO Magazine’s 19de Verjaardag Japanse Cheesecakes

            by Yuki
            16 mei 2022
            0

            Fijne 19de verjaardag AVO Magazine! Het is alweer vijf jaar geleden dat ik een AVO gerelateerd recept maakte, dus het...

            Read more
            Collage of photos taken by AVO Magazine or for AVO Magazine during Japan-related events, such as concerts, anime conventions and more, with on top the numbers 18 and the following text: "18 Years of AVO: Messages from Japanese musicians (part 2)"

            18 Years of AVO: Berichten van Japanse muzikanten (deel 2)

            29 december 2021
            Crate Culture Episode 3 by Lucydafirst - guest Francisca Hagen (AVO Magazine)

            Luister naar Crate Culture aflevering 3 van Lucydafirst met AVO Magazine’s Content Director Francisca Hagen

            15 september 2021
            18 Years of AVO: Deel jouw herinneringen met ons

            18 Years of AVO: Berichten van het AVO Team (Deel 3)

            16 juli 2021
            Woon het live-panel over Japanse muziek bij tijdens HYPER JAPAN ONLINE

            Woon het live-panel over Japanse muziek bij tijdens HYPER JAPAN ONLINE

            9 juli 2021
            Next Post
            © DADAROMA

            DADAROMA sluit een tijdperk af en laat een afdruk achter

            Geef een antwoord Reactie annuleren

            Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

            I agree to the Terms & Conditions and Privacy Policy.

            Donate a digital coffee to keep AVO Magazine online
            RECLAME
            Facebook Twitter Instagram Youtube Soundcloud Discord


            Online magazine sinds 2012. AVO Magazine is een aan Japan gerelateerde entertainmentwebsite met informatie over evenementen in met name Nederland, België en de rest van Europa. Er is een grote focus op Japanse muziek. Andere inhoud die we publiceren zijn verslagen, reviews, informatieve artikelen en interviews. AVO Magazine is ontstaan uit AVO Forum, gestart op 16 mei 2003.

            Contact (Francisca Hagen): info [@] avo-magazine.nl

            Gebruik geen tekst en foto's gemaakt door AVO Magazine zonder toestemming.

            Affiliates

            JPU Records

            1_General CDJapan

            Featured on

            HYPER JAPAN TV logo Lucydafirst - Crate Culture logo

            AVO Magazine Approved

            • Arlequin Photography
            • Get Your Genki
            • Idol is SHiT
            • J-POP streaming
            • Japan Jams
            • Japone Artists
            • The Sushi Times

            Join our Discord Server

            ©2003 - 2022 AVO Magazine - One Click Closer to Japan!
            *Donate to keep AVO Magazine online *

            No Result
            View All Result
            • Evenementen
            • Interviews
            • Reviews
            • Verslagen
            • Colofon
            • Keep AVO Magazine Online
            ©2003 - 2022 AVO Magazine - One Click Closer to Japan!
            • nl Nederlands
            • en English
            This website uses cookies. By continuing to use this website you are giving consent to cookies being used. Visit our Privacy and Cookie Policy.