• nl Nederlands
  • en English
AVO Magazine - One click closer to Japan
  • AVO Magazine
    • Wat is AVO Magazine?
    • AVO Magazine zoekt jou!
    • AVO Magazine presents
    • AVO Magazine Podcast
    • AVO Magazine Discord
    • Nieuws Insturen naar AVO Magazine
    • Support AVO Magazine
  • Muziek
    • Nieuws
      • Evenementen
      • Muzikaal Tussendoortje
    • Curtain-raiser
    • Weekly MV
      • Weekly MV Articles
      • Over: 7 Nieuwe Muziekvideo’s Die Je Moet Zien
    • Interviews
    • Reviews
    • Verslagen
  • Evenementen
    • Anime Evenementen Aankondigingen
    • Conventie en Beurs Aankondigingen
    • Muziek Aankondigingen
    • Overige Aankondigingen
    • Verslagen
  • Reviews
    • Boek Reviews
    • Film Reviews
    • Game Reviews
    • Muziek Reviews
    • Overige Reviews
    • Product Reviews
    • Series Reviews
  • Colofon
  • Contact
No Result
View All Result
  • nl Nederlands
  • en English
No Result
View All Result
AVO Magazine - One click closer to Japan
No Result
View All Result
Home Reviews Game Reviews

Game Review: Project TRIANGLE STRATEGY Debut Demo

AlexD by AlexD
16 maart 2021
Reading Time: 3 mins read
A A
0
Project TRIANGLE STRATEGY™ © 2021 SQUARE ENIX CO., LTD.

Project TRIANGLE STRATEGY™ © 2021 SQUARE ENIX CO., LTD.

Share on FacebookShare on TwitterShare on RedditShare on LINE

De spirituele opvolger van Octopath Traveller, Project TRIANGLE STRATEGY (werktitel) werd tijdens de laatste Nintendo Direct aangekondigd als een nieuw IP-game dat volgend jaar zal verschijnen. Om spelers het spel te laten uittesten, is er een demo uitgebracht die een kort deel van het spel beslaat rond hoofdstuk 6. Passend in de trend van deze demo’s, hebben ze ook delen moeilijker gemaakt om spelers aan te moedigen verschillende tactieken te proberen. Hoe dan ook, laten we eens uitzoeken waar het over gaat en of het iets is om enthousiast over te zijn.

Project TRIANGLE STRATEGY™ © 2021 SQUARE ENIX CO., LTD.

Project TRIANGLE STRATEGY™ © 2021 SQUARE ENIX CO., LTD.

Plot

Het verhaal gaat over 3 koninkrijken die al jaren oorlog voeren over de verdeling van de rijkdommen, waarvan de meest recente de Zoute IJzeren Oorlog wordt genoemd, die met een vreedzame oplossing werd afgesloten. De vrede was echter niet van lange duur, omdat één land de oorlog opnieuw begon, op een Game of Thrones-achtige manier. Dit plot ontvouwt zich door middel van cutscenes die ingame worden gerenderd, waarbij de pixelfiguren op verrassend soepele wijze worden geanimeerd. Waar er tekst is, zijn de lijnen ingesproken met verschillende niveaus van bekwaamheid. Tekenen van COVID-richtlijnen dwingen stemacteurs om hun lijnen thuis op te nemen, hoewel met het spel zo vroeg in de ontwikkeling is er tijd voor dit te verhelpen. Nog steeds in een leuke touch op X te drukken tijdens de dialoog brengt een personage portret van de huidige persoon praten om het duidelijk te maken. Om het Middeleeuwse en Game Of Thrones-thema te stimuleren, praten de personages allemaal in het Oud-Engels op een manier die overdreven aanvoelt, maar past bij de toon van het spel.

Er is echter niet strikt één manier waarop de gebeurtenissen zich afspelen, want de keuzes die de speler tijdens het spel maakt, hebben een sterke invloed op het plot. Centraal in deze keuzes staan 3 thema’s, Mortality, Liberty, Utility. Waar het spel de speler informeert dat er een belangrijke keuze is gemaakt, door een schaal te laten verschijnen, vertelt het spel je interessant genoeg niet aan welk thema je hebt bijgedragen. Niet alleen beïnvloedt het de gebeurtenissen direct, maar ook hoe anderen met je omgaan en of ze zich bij je willen voegen in side events op de hoofdkaart. Deze keuzes verschijnen in een onderzoeksfase, die tussen gevechten en cutscenes door speelt, maar deze fase wordt ook gebruikt om grondstoffen en informatie te verzamelen. De onderzoeksfase is ook van vitaal belang op scharnierpunten waar de hoofdpartij stemt over de volgende actie, een directe keuze over hoe de grotere gebeurtenissen uitspelen. Nu zegt het spel dat de speler over het algemeen zal beslissen, maar soms moet de speler anderen overtuigen van zijn manier van denken. Dit wordt gedaan door het kiezen van verklaringen, sommige worden alleen ontgrendeld door het ontdekken van de informatie door te praten met anderen, waardoor de verkenning loont. Het zal zeer interessant zijn om te zien hoeveel verschillende plots er tijdens een playthrough kunnen worden gevormd, waardoor het spel nu al veel herspeelbaarheid heeft.

Project TRIANGLE STRATEGY™ © 2021 SQUARE ENIX CO., LTD.

Project TRIANGLE STRATEGY™ © 2021 SQUARE ENIX CO., LTD.

Gevecht

De gevechtsmechanismen zijn meer in lijn met de Fire Emblem-serie dan Octopath Traveler. Waar het is nog steeds turn-based draait het nu om het bevel over een klein leger. In een twist, het is niet een geval van uw leger beurt, dan vijandelijke leger beurt. Elke eenheid gaat afhankelijk van hun behendigheid stat, met de volgorde vermeld aan de onderkant dus extra voorzichtigheid is geboden als een vijandelijke eenheid kan gaan voordat een van jouw andere eenheden. Nog steeds meer zoals Fire Emblem, krijgt elke eenheid XP voor het aanvallen en niet noodzakelijk voor het winnen van de hele strijd, wat het gebruik van verschillende eenheden aanmoedigt. De rest van de mechanica is wat je verwacht, maar in plaats van MP heb je TP, dat een token is. Elke eenheid krijgt er 1 per beurt, die je kunt gebruiken of opsparen voor aanvallen die meer nodig hebben, waardoor je de mechanica van Bravely Default II kunt gebruiken..

Visuals

De graphics voelen over het algemeen veel vloeiender aan dan die van Octopath Traveller. Alleen de personages hebben een pixelachtig uiterlijk en de omgeving heeft meer structuur. Het scherm is niet overweldigend om naar te kijken met de hoeveelheid pixels en de personagemodellen passen verrassend goed in het geheel. Er is ook aquarel portretkunst voor elk personage dat er fantastisch uitziet en opnieuw past bij de algemene toon van het spel. Alhoewel terugkijkend naar het spel, er zijn wat scherpe randen, met sommige texturen niet correct weergevend maar het is maar een demo dus genoeg tijd om het te tweaken. Het laat een groot potentie zien.

Project TRIANGLE STRATEGY™ © 2021 SQUARE ENIX CO., LTD.

Project TRIANGLE STRATEGY™ © 2021 SQUARE ENIX CO., LTD.

Samenvatting

Over het geheel genomen wordt het een interessante game. Een diepgaand verhaal met meerdere paden en een gevechtssysteem dat zelfs de meest strategische spelers uitdaagt en test. Ik ben er zeker van dat we het komende jaar nog meer geweldige dingen over dit spel gaan horen als de ontwikkeling het einde nadert voor de release. Ik ben in ieder geval erg benieuwd naar de release. Als je zelf meer te weten wilt komen, is de demo nu beschikbaar in de Nintendo eShop.

RECLAME
AlexD

AlexD

Writer for AVO Magazine on anime, games, and music. Usually found reading or watching Shonen Jump series.

Related Posts

Kyoto Garden (Holland Park, London) | Photo by Henry Kellner via Wikimedia (CC BY-SA 4.0)
Overige Reviews

Een wandeling door Japanse Tuin Kyoto Garden (Holland Park, Londen)

by Peter Dennis
4 juli 2022
0

In een bruisende metropool als Londen is elk moment van vrede en rust een aangename verlichting en er is geen...

Read more
Esprit D'Air - Oceans (album cover)

CD Review: Esprit D’Air – Oceans

4 juli 2022

Product Review: Heart – Tropical-Rouge Pretty Cure Rainbow Jelly

8 juni 2022
Product Review: Pigeon – Microwave Shortcake

Product Review: Pigeon – Microwave Shortcake

4 mei 2022
Goodbye Eri/SAYONARA ERI © 2022 by Tatsuki Fujimoto/SHUEISHA Inc.

Zou je hallo moeten zeggen tegen ‘Goodbye, Eri’? — Bite-Sized Review(s)

28 april 2022
Next Post
Product Review: Popin Cookin – Whipped Cake Shop

Product Review: Popin Cookin - Whipped Cake Shop

Geef een antwoord Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

I agree to the Terms & Conditions and Privacy Policy.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Donate a digital coffee to keep AVO Magazine online
RECLAME
Facebook Twitter Instagram Youtube Soundcloud Discord


Online magazine sinds 2012. AVO Magazine is een aan Japan gerelateerde entertainmentwebsite met informatie over evenementen in met name Nederland, België en de rest van Europa. Er is een grote focus op Japanse muziek. Andere inhoud die we publiceren zijn verslagen, reviews, informatieve artikelen en interviews. AVO Magazine is ontstaan uit AVO Forum, gestart op 16 mei 2003.

Contact (Francisca Hagen): info [@] avo-magazine.nl

Gebruik geen tekst en foto's gemaakt door AVO Magazine zonder toestemming.

Affiliates

JPU Records

1_General CDJapan

Featured on

HYPER JAPAN TV logo Lucydafirst - Crate Culture logo

AVO Magazine Approved

  • Arlequin Photography
  • Get Your Genki
  • Idol is SHiT
  • Japan Jams
  • Japone Artists
  • The Sushi Times

Join our Discord Server

©2003 - 2022 AVO Magazine - One Click Closer to Japan!
*Donate to keep AVO Magazine online *

No Result
View All Result
  • AVO Magazine
    • Wat is AVO Magazine?
    • AVO Magazine zoekt jou!
    • AVO Magazine presents
    • AVO Magazine Podcast
    • AVO Magazine Discord
    • Nieuws Insturen naar AVO Magazine
    • Support AVO Magazine
  • Muziek
    • Nieuws
      • Evenementen
      • Muzikaal Tussendoortje
    • Curtain-raiser
    • Weekly MV
      • Weekly MV Articles
      • Over: 7 Nieuwe Muziekvideo’s Die Je Moet Zien
    • Interviews
    • Reviews
    • Verslagen
  • Evenementen
    • Anime Evenementen Aankondigingen
    • Conventie en Beurs Aankondigingen
    • Muziek Aankondigingen
    • Overige Aankondigingen
    • Verslagen
  • Reviews
    • Boek Reviews
    • Film Reviews
    • Game Reviews
    • Muziek Reviews
    • Overige Reviews
    • Product Reviews
    • Series Reviews
  • Colofon
  • Contact
This website uses cookies. By continuing to use this website you are giving consent to cookies being used. Visit our Privacy and Cookie Policy.