• nl Nederlands
  • en English
AVO Magazine - One click closer to Japan
  • AVO Magazine
    • Wat is AVO Magazine?
      • AVO Magazine presents
    • AVO Magazine zoekt jou!
    • Nieuws Insturen
    • AVO Magazine Podcast
    • Discord
    • Contact
    • Colofon
  • Staff picks
  • Muziek
    • All
    • 3.11
    • Anime Evenementen
    • Artists
    • AVO Magazine
    • Boek Reviews
    • Conventie en Beurs Aankondigingen
    • Cosplayers
    • Curtain-raiser
    • Do It Yourself!
    • Evenementen
    • Film Reviews
    • Fun Facts
    • Game Reviews
    • Informatief
    • Interviews
    • Japan Algemeen
    • Japan Evenementen
    • Muziek Aankondigingen
    • Muziek Algemeen
    • Muziek Evenementen
    • Muziek Nieuws
    • Muziek Reviews
    • Muzikaal Tussendoortje
    • Muzikanten
    • Nieuws
    • Overig
    • Overige Aankondigingen
    • Overige Evenementen
    • Overige Reviews
    • Prijsvragen
    • Product Reviews
    • Reizen in Japan
    • Reviews
    • Series Reviews
    • Specials
    • Staff picks
    • Tentoonstelling Aankondigingen
    • Tokyo 2020
    • Unboxing
    • Verslagen
    • Weekly MV
    Still from GE+IM's music video for "病院の怪談 (Byouin no Kaidan)".

    7 Nieuwe Muziekvideo’s Die Je Moet Zien (Week 32, 2022)

    Product Review: Heart – Sumikko Gurashi Fluffy Pancakes

    Product Review: Heart – Sumikko Gurashi Fluffy Pancakes

    BRIDEAR © Setsuzoku Records

    BRIDEAR’s Decide to Survive Europese tour 2022: Alle data bekend

    Still from Hello1103's music video for "Deconstruction".

    7 Nieuwe Muziekvideo’s Die Je Moet Zien (Week 31, 2022)

    © Paranoid Void

    Paranoid Void deze augustus op tour door Verenigd Koninkrijk

    Collage of bandphotos from the bands MONO, Paranoid Void and MASS OF THE FERMENTING DREGS

    MONO, Paranoid Void en MASS OF THE FERMENTING DREGS treden op tijdens ArcTanGent Festival 2022

    © SABLE HILLS

    Sable Hills voor het eerst op tour door Europa

    Aoiro-Ichigo's music video for the song "A・I・SHI・TE・RU・WA".

    7 Nieuwe Muziekvideo’s Die Je Moet Zien (Week 30, 2022)

    © Minyo Crusaders

    Minyo Crusaders tourt door Europa voor de tweede keer

    Trending Tags

      • Muziek Nieuws
        • Concerten en festivals
        • Muzikaal Tussendoortje
      • Curtain-raiser
      • Weekly MV
        • Over: 7 Nieuwe Muziekvideo’s Die Je Moet Zien
      • Interviews
      • Reviews
      • Verslagen
    • Evenementen
      • All
      • Muziek Aankondigingen
      • Overige Aankondigingen
      • Tentoonstelling Aankondigingen
      BRIDEAR © Setsuzoku Records

      BRIDEAR’s Decide to Survive Europese tour 2022: Alle data bekend

      © Paranoid Void

      Paranoid Void deze augustus op tour door Verenigd Koninkrijk

      Collage of bandphotos from the bands MONO, Paranoid Void and MASS OF THE FERMENTING DREGS

      MONO, Paranoid Void en MASS OF THE FERMENTING DREGS treden op tijdens ArcTanGent Festival 2022

      © SABLE HILLS

      Sable Hills voor het eerst op tour door Europa

      © Minyo Crusaders

      Minyo Crusaders tourt door Europa voor de tweede keer

      © CROSSFAITH

      Crossfaith kondigt Europese tour aan als onderdeel van Atlas of Faith World Tour

      © The Shamisenists

      The Shamisenists bevestigd voor Motocultor Festival 2022

      KAO=S | Photo by Tomoko Hidaki

      KAO=S naar Londen voor concert met speciale gasten Hibiki Ichikawa en DENSHONEN

      © Acid Mothers Temple

      Acid Mothers Temple keert terug naar Europa voor tour in de herfst van 2022

      Trending Tags

      • Interviews
        • All
        • Artists
        • Cosplayers
        • Muzikanten
        • Overig
        © ZEROSHIKI

        AVO Magazine Interview: 6 vragen aan ZEROSHIKI

        Van links naar rechts: Hideki (gitaar), Reona (zang/gitaar) and Tenji (bas) © Dazedgarden

        AVO Magazine Interview: 6 vragen aan Dazedgarden

        © TRILL-DAN

        AVO Magazine Interview: 6 vragen aan TRILL-DAN

        © TEN-SIN [テンシン]

        AVO Magazine Interview: 6 vragen aan TEN-SIN

        © Get Your Genki Records

        AVO Interview: Even bijkletsen met Christian Preiss van Get Your Genki Records

        BRIDEAR ©︎ Zest

        AVO Magazine Interview met BRIDEAR: “De kern van BRIDEAR is nu echter sterker voelbaar dan voorheen”

        Re:O | Photography by Shay Lin

        AVO Interview: Maak kennis met singer-songwriter Re:O

        Kai © Esprit D'Air | Photography bye Alex Kie

        AVO Interview: Van concept tot podium met Kai van Esprit D’Air

        HIRΦNO KAMINOSE ©︎ Photography by Litchi

        Het doek gaat op voor HIRΦNO KAMINOSE

        Trending Tags

        • Reviews
          • All
          • Boek Reviews
          • Film Reviews
          • Game Reviews
          • Muziek Reviews
          • Overige Reviews
          • Product Reviews
          • Series Reviews
          Product Review: Heart – Sumikko Gurashi Fluffy Pancakes

          Product Review: Heart – Sumikko Gurashi Fluffy Pancakes

          Cover for Survive's Live From Death Valley live album

          CD Review: Survive – Live At Death Valley

          Product Review: LOTTE – Crunky Milk Chocolate Bar, Pretzel & Puffs Chocolate Bar, Crunky Balls Milk Chocolate & Cookie Ball

          Product Review: LOTTE – Crunky Milk Chocolate Bar, Pretzel & Puffs Chocolate Bar, Crunky Balls Milk Chocolate & Cookie Ball

          Product Review: Heart – Sumikko Gurashi Purunchuchu Jelly

          Product Review: Heart – Sumikko Gurashi Purunchuchu Jelly

          Kyoto Garden (Holland Park, London) | Photo by Henry Kellner via Wikimedia (CC BY-SA 4.0)

          Een wandeling door Japanse Tuin Kyoto Garden (Holland Park, Londen)

          Esprit D'Air - Oceans (album cover)

          CD Review: Esprit D’Air – Oceans

          Product Review: Heart – Tropical-Rouge Pretty Cure Rainbow Jelly

          Product Review: Pigeon – Microwave Shortcake

          Product Review: Pigeon – Microwave Shortcake

          Goodbye Eri/SAYONARA ERI © 2022 by Tatsuki Fujimoto/SHUEISHA Inc.

          Zou je hallo moeten zeggen tegen ‘Goodbye, Eri’? — Bite-Sized Review(s)

          Trending Tags

          • Verslagen
            • All
            • Anime Evenementen
            • Japan Evenementen
            • Muziek Evenementen
            • Overige Evenementen
            BlackLab © New Heavy Sounds

            Dark witch duo BlackLab betovert Londen

            © The 5.6.7.8's

            Liveverslag: De Garage Rock Queens The 5.6.7.8’s Keren Terug

            MELT-BANANA © A-ZAP Records

            Uit je schil gaan met Melt-Banana in Nottingham’s Rescue Rooms

            © NECRONOMIDOL

            Liveverslag: NECRONOMIDOL in Boston Music Room in Londen

            BRIDEAR ©︎ Zest

            Liveverslag: BRIDEAR en Season Of Ghosts in Camden Underworld in Londen

            © cali≠gari / 客室ノイローゼ

            Liveverslag: De 10.000 stappen van cali≠gari

            JILUKA © DPR JAPAN

            Het sterke slotevenement van eerste HYPER JAPAN ONLINE met JILUKA

            my-hero-academia-the-ultra-stage-detail

            Levert de 2.5D My Hero Academia Stage Play een Plus Ultra-ervaring?

            Nano ©  HoriPro Inc

            Geen gebrek aan plezier terwijl Nano rockt op HYPER JAPAN ONLINE

            Trending Tags

            • Colofon
            No Result
            View All Result
            • nl Nederlands
            • en English
            No Result
            View All Result
            AVO Magazine - One click closer to Japan
            Dutch language / Dutch language
            Home Verslagen Overige Evenementen

            Levert de 2.5D My Hero Academia Stage Play een Plus Ultra-ervaring?

            AlexD by AlexD
            24 september 2021
            Reading Time: 4 mins read
            A A
            0
            my-hero-academia-the-ultra-stage-detail

            Detail poster ©K.Horikoshi/Shueisha, “MY HERO ACADEMIA” The “Ultra” Stage Project

            Share on FacebookShare on TwitterShare on RedditShare on LINE

            Dit jaar werd het Anime, Manga & Game Online Festival voor het eerst georganiseerd, waardoor internationale fans voor het eerst 2.D toneelstukken kunnen ervaren via streaming. In de loop van een maand konden fans Naruto, Sailor Moon en natuurlijk My Hero Academia toneelstukken met ondertitels ervaren vanuit het comfort van hun huiskamer. Voor degenen die het niet kennen, 2.5D toneelstukken zijn Japanse muziektheaterproducties gebaseerd op anime, manga of videogames, waarbij 2.5D betekent dat ze het originele 2D medium tot leven brengen. Laten we een duik nemen in de My Hero Academia recensie.

            Full poster ©K.Horikoshi/Shueisha, “MY HERO ACADEMIA” The “Ultra” Stage Project
            Full poster ©K.Horikoshi/Shueisha, “MY HERO ACADEMIA” The “Ultra” Stage Project

            Verhaal

            Het verhaal draait om seizoen 1 van de anime en ondanks dat het allemaal ingekort is tot 2 uur, verliest het niet veel van de plotpunten. Bepaalde punten worden snel doorgesproken of het komt voor via een uitvoering in een nummer, zoals het eerste deel wanneer Deku All Might ontmoet. In een slimme zet kan het soms op de achtergrond gebeuren terwijl er een ander evenement aan de gang is. Waar het gemakkelijk kan worden gemist, is het vooral merkbaar aan het einde van een toernooi waar nogal wat gevechten plaatsvinden terwijl de focus ligt op andere personages die een gesprek voeren. Om secties te verbergen waar acteurs kostuums moesten verwisselen of het podium moesten veranderen, waren er vierde muur break-momenten die komisch waren en hielpen de spanning te doorbreken. Deze zijn zelfs gemaakt om te werken met streaming, gericht op mensen die vanuit huis kijken, waardoor je vergeet dat je dit in je woonkamer aan het kijken was en niet in een theater. Het werkte ook als een goede samenvatting van het eerste deel van de serie, waarbij een ander stuk werd samengesteld om zich voor te bereiden op het volgende deel van de serie.

            Muziek

            Voor het grootste deel was het in de trant van wat je kunt verwachten van een muzikale, sterke orkestbegeleiding met focus op de vocale uitvoering. Om het anime gevoel vast te leggen, waren er echter wat meer J-Rock-achtige nummers, en wat toevoeging van gitaar in andere om een consistent gevoel te geven. Op een bepaalde manier voelde het vreemd omdat het een andere manier was om de emoties over te brengen en de spanning van de scènes op te bouwen, aangezien het in de anime meer alleen achtergrondmuziek was. Het zorgde ervoor dat het anders genoeg aanvoelde om niet alleen een show te zijn, met zijn eigen flair omdat sommige vechtscènes op de muziek dansten, wat ongelooflijk goed werkte. De nummers waren over het algemeen behoorlijk pakkend en de artiesten hadden geweldige zangstemmen. Zelfs de mix was van hoge kwaliteit, het klinkt geweldig door de luidsprekers van de televisie. Er leek een hoofdthemalied te zijn genaamd I Want to be a Hero, wat lijkt op de anime-opening voor de show, waarmee ze ook afsloten. Het was gebalanceerd met alle nummers, terwijl het ook het meeste anime gevoel had.

            Cast en kostuums

            Iedereen was zeer goed gecast, omdat elke acteur het personage dat ze uitbeelden echt naar voren bracht, de meeste zelfs klinkend als de originele anime cast. Ze waren allemaal erg opmerkelijk, maar Deku stal de show met zijn vermogen om schijnbaar op commando te huilen. Toch was het voor de hele cast niet alleen het acteerwerk waarmee ze de personages vast legden, maar ook de zang, zoals Bakugo met een ruwere en grommende zangstem die past bij hoe hij spreekt. Although the only criticism is there are quite a few times actors have their backs to the audience unnecessarily. Op sommige momenten was het prima, maar bij anderen was het moeilijk om te zien wat er gaande was. Toch was het gevoel van podiumposities over het algemeen heel goed gedaan, soms renden ze door het publiek, wat cool was. Niet alleen dat, de kostuums waren voor het grootste deel zeer nauwkeurig nagemaakt. Gecombineerd met het acteerwerk, voelde het echt alsof de personages leefden. Er waren enkele verschillen met de kostuums om te helpen bij de productie, de belangrijkste was Todoroki die een wit kostuum had, zodat ze het ijs en de vlammen beter op hem konden projecteren. Al met al was het een geweldige prestatie van alle betrokken acteurs.

            Podiumproductie

            Toen ik naar de voorstelling ging kijken, was ik benieuwd hoe ze veel van de actie zouden doen via een theatermedium en het was interessant om dat op zich te zien. Voor het grootste deel werd er gebruik gemaakt van projectoren om verschillende dingen te voorzien, zoals achtergronden, visuele effecten van de flitsen en dergelijke, maar ook het geschreven geluidseffect en bij het introduceren van karakters de geschreven informatie. Het werkte echt om het gevoel van de My Hero Academia anime te behouden en het meeslepender te maken. Het werd echt tot actie gebracht toen een doorzichtig scherm halverwege het podium werd geplaatst zodat je acteurs erachter kon zien, ze projecteerden daarop om het 2.5D-gevoel te creëren, zoals wanneer All Might zijn aanvallen op Nomu gooit, Nomu stond achter het scherm terwijl All Might vooraan stond terwijl ze de snel uitziende stoten op het scherm projecteerden. Het was een spektakel om te zien.

            Er waren niet alleen projecties, er waren ook enkele props, maar deze waren beperkt en toch effectief gebruikt wanneer dat nodig was. Het waren voornamelijk stukjes toneelmeubel die ofwel werden geprojecteerd, ofwel gewoon door de toneelhanden bewogen. Er werd bijvoorbeeld gevlogen met een stuk dat toneelhanden bewoog of er was een projectie van lijnen om de dynamische snelle beweging te creëren. De toneelhanden werden ook gebruikt om de acteurs te helpen met de actiescènes, zoals ze omdraaien zodra ze werden geraakt, hoewel er momenten waren dat de acteurs gewoon werden gegooid, wat even indrukwekkend was. Het enige nadeel van streaming waren de camerahoeken, omdat ze soms een beetje vreemd waren en het moeilijk maakten om te zien wat er gebeurde, vooral wat er op de achtergrond gebeurde. Toch zal het altijd het beste zijn om het persoonlijk in het theater te zien.

            Samenvatting

            Over het algemeen is de My Hero Academia 2.5D Stay Play echt een leuke ervaring. De combinatie van een geweldige productie, cast en optreden zorgde voor een leuke avond. Waar er wat minpunten waren vanwege de livestream, kunnen we hopelijk, nu de wereld weer opengaat, de toneelstukken binnenkort weer persoonlijk ervaren.

            Score: 80/100

            RECLAME
            AlexD

            AlexD

            Writer for AVO Magazine on anime, games, and music. Usually found reading or watching Shonen Jump series.

            Related Posts

            BlackLab © New Heavy Sounds
            Muziek Evenementen

            Dark witch duo BlackLab betovert Londen

            by Peter Dennis
            24 juni 2022
            0

            Het duo BlackLab plande een paar optredens in het Verenigd Koninkrijk, waaronder een show op Desertfest. Een paar dagen later...

            Read more
            © The 5.6.7.8's

            Liveverslag: De Garage Rock Queens The 5.6.7.8’s Keren Terug

            12 mei 2022
            MELT-BANANA © A-ZAP Records

            Uit je schil gaan met Melt-Banana in Nottingham’s Rescue Rooms

            27 april 2022
            © NECRONOMIDOL

            Liveverslag: NECRONOMIDOL in Boston Music Room in Londen

            29 november 2021
            BRIDEAR ©︎ Zest

            Liveverslag: BRIDEAR en Season Of Ghosts in Camden Underworld in Londen

            20 november 2021
            Next Post
            Ichiko Aoba © hermine

            Ichiko Aoba kondigt Europese Tour 2021 aan

            Geef een antwoord Reactie annuleren

            Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

            I agree to the Terms & Conditions and Privacy Policy.

            Donate a digital coffee to keep AVO Magazine online
            RECLAME
            Facebook Twitter Instagram Youtube Soundcloud Discord


            Online magazine sinds 2012. AVO Magazine is een aan Japan gerelateerde entertainmentwebsite met informatie over evenementen in met name Nederland, België en de rest van Europa. Er is een grote focus op Japanse muziek. Andere inhoud die we publiceren zijn verslagen, reviews, informatieve artikelen en interviews. AVO Magazine is ontstaan uit AVO Forum, gestart op 16 mei 2003.

            Contact (Francisca Hagen): info [@] avo-magazine.nl

            Gebruik geen tekst en foto's gemaakt door AVO Magazine zonder toestemming.

            Affiliates

            JPU Records

            1_General CDJapan

            Featured on

            HYPER JAPAN TV logo Lucydafirst - Crate Culture logo

            AVO Magazine Approved

            • Arlequin Photography
            • Get Your Genki
            • Idol is SHiT
            • J-POP streaming
            • Japan Jams
            • Japone Artists
            • The Sushi Times

            Join our Discord Server

            ©2003 - 2022 AVO Magazine - One Click Closer to Japan!
            *Donate to keep AVO Magazine online *

            No Result
            View All Result
            • Evenementen
            • Interviews
            • Reviews
            • Verslagen
            • Colofon
            • Keep AVO Magazine Online
            ©2003 - 2022 AVO Magazine - One Click Closer to Japan!
            • nl Nederlands
            • en English
            This website uses cookies. By continuing to use this website you are giving consent to cookies being used. Visit our Privacy and Cookie Policy.